مدیرعامل خانه موسیقی:

موسیقی به دلیل گرانی بلیت‌ها از دسترس مردم دور شد

 

 

 

 مدیرعامل خانه موسیقی گفت: اجراهای موسیقی با بلیت‌های بسیار گران برگزار می‌شود و این امر، موسیقی را از دسترس توده مردم، مخاطبان مهم و اصلی موسیقی دور کرد.

به گزارش موسیقی نو: به نقل از ایرنا از خانه هنرمندان، آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی امیر جاهد (شاعر و تصنیف ساز) با حضور جمعی از هنرمندان و برگزیدگان رشته های مختلف در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

موسیقی به دلیل گرانی بلیت ها از دسترس مردم شد

«حمیدرضا نوربخش»، مدیرعامل خانه موسیقی در این مراسم اظهار داشت: در کشور جشنواره های موسیقی فجر، جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی نواحی را با رویکرد خاص خودشان داریم و تلاش بر این بود جشنواره امیر جاهد بخشی را مانند دونوازی و گروه نوازی پوشش دهد که جشنواره های دیگر به آن نپرداخته اند.

نوربخش گفت: خانه موزه «دکتر معین» و استاد «امیرجاهد» در منطقه ۱۴ شهرداری تهران (خیابان پیروزی) به پایگاه خوب موسیقی تبدیل و محل رفت و آمد اهل هنر شد؛ همچنین کلاس ها و نشست های خوبی آنجا برگزار می شود.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: فعالیت های هنری در مرکز شهر و بالا متمرکز و تبدیل به یکی از مصیبت ها شده است. اجراهای موسیقی با بلیت های بسیار گران برگزار می شود و این امر، موسیقی را از دسترس توده مردم، مخاطبان مهم و اصلی موسیقی دور کرد.

وی با بیان اینکه طبقه متوسط جامعه، بدنه کارمند و دانشجو امکان کنسرت رفتن ندارند، ادامه داد: اگر هم بتوانند شاید سالی یک بار امکان شرکت در کنسرت داشته باشند. در این زمینه باید هزینه های اجراهای موسیقی را پایین بیاوریم، در حالی که سالن ها، دولتی یا متعلق به شهرداری هستند. البته ساختار سالن ها به شکلی شده که باید هزینه های خودشان را تامین کنند و از جایی حمایت نمی شوند.

نوربخش با اشاره به نامگذاری خیابان ها به نام مفاخر، خاطرنشان کرد: یکی از کارها نامگذاری خیابان‌ها به نام مفاخر فرهنگ و هنر بود که با پیگیری اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به انجام رسید. امروز نام مفاخر موسیقی‌ را در خیابان های این شهر داریم و این کار کوچکی نیست.

بیانیه هیأت داوران جشنواره

در بخشی از این مراسم، «بابک بنی حسینی»، نماینده هیأت داوران، بیانیه هیأت داوران سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: هیأت داوران ضمن سپاس از همکاری و همیاری مسوولان و هنرمندان شرکت کننده همچنین دوستداران موسیقی که در برگزاری این جشنواره سعی وافری داشته اند، رضایت خود را از سطح برگزاری جشنواره اعلام می دارد. آثار ارایه شده به دبیـرخانه جشنـواره دقیق داوری شد و در بخش دوم با اجراهای دونـوازی و گـروهی از طریق فضای مجازی و به صورت حضوری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت داوران ضمن ارج نهادن به تلاش شرکت کنندگان در این رخداد فرهنگی هنری، امیدوار است دگربار برای چهارمین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیر جاهد با شناسایی آثار ارزنده، شرایط مناسب جهـت تداوم و توسعـه فعالیت های افـراد مستعد در آینده به شکلـی صحیح و مفید فـراهم شده و حمایت و پیگیری های لازم از سوی متولیان امر به نحو مقتضی و موثر صورت گیرد.

در بخش بعدی مراسم از بابک بنی حسینی، سید محمدعلی موسوی، مهدیه رضا زاده، امیرحسین طریقت، مرتضی میر، فرنوش تدین، علی فاطمی، محسن میکائیل و سینا قادری به عنوان مدرسان برتر خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد تقدیر شد.

 

موسیقی به دلیل گرانی بلیت‌ها از دسترس مردم دور شد

برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی امیر جاهد

موسیقی به دلیل گرانی بلیت‌ها از دسترس مردم دور شد

 

بخش دونوازی ایرانی

گروه سنی الف: میرعلی قاسمی و کسری رفیعی (از اصفهان) رتبه اول، آراد ساعد و آرین ساعد (از تهران) به عنوان شایسته تقدیر
گروه سنی ب: مهدی اشرفیان و بنیامین سالک (از اصفهان) رتبه اول، زهرا توان و زیبا توان (از کرمان)، پرستو شفیعی و دانیال ایمانی پور (از اصفهان ) رتبه دوم مشترک

بخش دونوازی کلاسیک

گروه سنی ب: امیرحسین صادقی و سارا جان نثاری (از تهران) شایسته تقدیر

گروه سنی ج : غزاله نیک پی و نگین کاظمی پور (از رودهن) رتبه اول

بخش اجرای گروهی ایرانی

گروه سنی ب:  گروه «عشاق کاشان» به سرپرستی مجید خلیق از کاشان

بخش اجرای گروهی کلاسیک

گروه سنی ب: گروه «توتم» به سرپرستی عرفان شریف زاده از تهران

به گزارش ایرنا، زنده یاد محمدعلی امیرجاهد، شاعر و تصنیف ساز تهرانی و پدر همسر دکتر محمد معین بود که در سال ۱۳۵۶ درگذشت.