موسیقی چرا و چگونه به آرامش ما کمک می کند

 

 

موسیقی نو: زمانی که به این باور برسید که موسیقی چه تاثیر شگرفی در روان و جسم ما دارد ، احتمالاً می توانید به وضوح ببینید که چگونه می توان از موسیقی به عنوان ابزاری موثر برای آرامش و کنترل استرس استفاده کرد. علاوه بر تغییرات فیزیکی زیادی که موسیقی می تواند ایجاد کند ، به ویژه می تواند در آرامش و مدیریت استرس بسیار مفید باشد. در اینجا برخی از مهمترین راه هایی که موسیقی می تواند به شما در مدیریت استرس کمک کند را بررسی می کنیم.

 

موسیقی و آرامش جسمی

موسیقی می تواند باعث شل شدن عضلات شما شود و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی مقداری از تنش را که در اثر کار و فعالیت روزانه تحمل می کنید ، آزاد کنید. هنگامی که ماهیچه ها و بدن خود را شل می کنید ، ذهن شما نیز آزاد می شود . این اتفاق به شما کمک کند تا تنش و استرس زیادی را که ممکن است حتی متوجه آن  نشده باشید را کاهش دهید.

موسیقی یک روش ساده و سرگرم کننده است تا اجازه دهید تمام تنش ها از بین بروند.

 

موسیقی به عنوان کمک به فعالیت های تسکین دهنده استرس

موسیقی می تواند به شما کمک کند هنگام تمرین یوگا ، خودهیپنوتیزم یا هنگام ورزش احساس انرژی کنید . درواقع می تواند در بهبود روند ورزش و مدیتیشن بسیار موثر باشد.

 

موسیقی و یک حالت مراقبه

همانطور که قبلاً ذکر شد ، موسیقی می تواند به مغز شما کمک کند تا به یک حالت مراقبه ای برسید  و این مزایای خارق العاده تسکین استرس را با خود دارد. برای کسانی که مراقبه یا مدیتیشن را ترسناک می دانند ، گوش دادن به موسیقی می تواند کار را آسان تر کند.

 

موسیقی برای ارتقای تمرکز مثبت

موسیقی ، به ویژه آهنگ های شاد ، می تواند ذهن شما را از استرس دور کند و به شما کمک کند تا احساس خوش بینی و مثبت تری داشته باشید. این به شما کمک می کند تا استرس را آزاد کنید و حتی می تواند به شما کمک کند تا نسبت به احساسات ناخوشایندی مثل ناامیدی ها تحت فشار قرار نگیرید.

 

نوشته شده توسط الیزابت اسکات و آکم مارش

در ۲۸ مارس ۲۰۲۱

برگردان: موسیقی نو