مهدوی: حضور پررنگ بانوان در جشنواره فجر چهلم

رضا مهدوی دبیر چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی نو عنوان کرد: جشنواره فجر امسال نیازمند امکاناتی است تا همه متولیان عرصه فرهنگ و هنر پای کار بیایند . امسال تلاش کردیم فراخوان حضور بانوان در جشنواره را پررنگ تر از هر سال داشته باشیم و خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد.

این کارشناس و مدرس موسیقی در ادامه افزود: به طور مثال نوشین پاسدار نوازنده،‌مدرس و چهره شناخته شده این عرصه امسال به عنوان عضو شورای سیاست گذاری جشنواره انتخاب شدند و سال گذشته نیز عضو شورای داوری بخش باربد و بازبینی آثار در کنار گروه حضور داشتند.

مهدوی با تأکید براینکه تا به حال جشنواره یک عرصه مردانه بود، اظهار داشت: من این نکته را حتی در حضور حجت‌الاسلام خسروپناه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح کردم و گفتم که در سند ملی موسیقی به حضور بانوان توجه نشده است و قرار شده تا این سند مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرد.

دبیر چهلمین دوره جشنواره موسیقی فجر در ادامه یادآور شد: بانوان سهم پررنگی در عرصه موسیقی و رشد آن در  کشور داشته و دارند بنابراین باید در سند ملی موسیقی حضورشان هم پررنگ باشد. حضور بانوان نوازنده، مدرس و سیاست گذار در عرصه موسیقی کشور می‌تواند گره گشا باشد چرا که آنها می‌توانند گره گشایی‌هایی کنند که شاید از دست آقایان هم بر نیاید. درهر حال این در خیلی امور کشور ثابت شده که خانم‌ها با حضورشان در مجامع خیلی جدی‌تر از برخی مردان می‌توانند فعالیت کنند.

وی در پایان اظهار داشت: بنابراین هم در عرصه حضور گروه‌های موسیقی بانوان امسال در فراخوان جشنواره جدی بودیم و هم در سیاست گذاری و سایر بخش‌ها تلاشمان این است که هنرمندان بانو را در نظر داشته باشیم.