قطعه «عقل و فهم»؛ شعری از مولانا در سبک موسیقی ارکسترال

قطعه موسیقی «عقل و فهم» با شعری از مولانا به آهنگسازی مهرداد پازوکی و خوانندگی محمد یادگار و در سبک موسیقی ارکسترال منتشر شد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از روابط عمومی پروژه، مهرداد پازوکی آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی در همکاری خود با محمد یادگار،خواننده جدیدترین اثر خود را با عنوان عقل و فهم بر اساس شعری از مولانا منتشر کرد.

در این اثر که  پنجمین قطعه از مجموعه آلبوم این ۲ هنرمند است توجه به موسیقی ارکسترال مشهود است.

موسسه منتشر کننده این اثر در سال ۱۳۹۹ با وجود محدودیت های کرونایی و رخوت در حوزه تولید موسیقی همچنین بی علاقه شدن تهیه کنندگان نسبت به تولید یک مجموعه کامل موسیقی در قالب آلبوم، دست به تولید ۶ قطعه موسیقی دستگاهی در قالب آنسامبل (سازبندی) ارکستر ملی زد.

پس از تفحص برای انتخاب آهنگساز و انجام جلسات متعدد با آهنگسازان، مهرداد پازوکی همکاری با این اثر را پذیرفت.

 

زندگی نامه مهرداد پازوکی

مهرداد پازوکی آهنگ ساز سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مهرداد پازوکی می‌توان به فعالیت در سریال پیرمرد و جاده، سریال کوزه‌گر و سریال دامپزشک اشاره کرد.

مهرداد پازوکی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۷۸ در سریال پرستوی مهاجر به کارگردانی احمد ظریف‌رفتار به عنوان آهنگ ساز فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پیرمرد و جاده، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهرداد پازوکی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سید جواد زیتونی، ابراهیم عمادی، مرتضی طاهری و مجتبی کاظمی را تجربه کرد.

مهرداد پازوکی در سال ۱۳۸۱ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در ۵ سریال مهم تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم مهرداد پازوکی در این سال، فعالیت در سریال پیرمرد و جاده به کارگردانی احمد ظریف‌رفتار، فعالیت در سریال دامپزشک به عنوان آهنگ ساز ، فعالیت در سریال در‌ اعماق به عنوان آهنگ ساز ، فعالیت در سریال کوزه‌گر به عنوان آهنگ ساز و فعالیت در سریال ماما به عنوان آهنگ ساز محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهرداد پازوکی فعالیت در سریال پیرمرد و جاده بوده است. مهرداد پازوکی سال ۱۳۸۱ سریال پیرمرد و جاده به عنوان آهنگ ساز فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. مهرداد پازوکی توانست با فعالیت در سریال پیرمرد و جاده تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر صدیقه کیانفر، فخرالدین صدیق‌شریف، محسن زهتاب و جهانگیر صمیمی‌فرد توانست سطح کاری او را متحول کند.

مهرداد پازوکی علاوه‌بر سریال پیرمرد و جاده، سال ۱۳۸۱ در سریال کوزه‌گر نیز فعالیت داشته است. مهرداد پازوکی این‌بار با احمد ظریف‌رفتار یعنی کارگردان سریال کوزه‌گر و هنرمندانی چون محمدمهدی فقیه، سعید نوراللهی، محمدرضا باقری و سعیده عرب همکاری داشت.

در بیوگرافی مهرداد پازوکی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی مهرداد پازوکی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار مهرداد پازوکی در منظوم سر بزنید. همه ۷ اثر مهم مهرداد پازوکی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار مهرداد پازوکی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر مهرداد پازوکی در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی مهرداد پازوکی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی مهرداد پازوکی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال پیرمرد و جاده محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی مهرداد پازوکی کمترین امتیاز را گرفته است، سریال پرستوی مهاجر محسوب می‌شود.

 

 

قطعه موسیقی «عقل و فهم» با شعری از مولانا به آهنگسازی مهرداد پازوکی و خوانندگی محمد یادگار و در سبک موسیقی ارکسترال منتشر شد.