حمید خزاعی مطرح کرد؛

فصل جدید فعالیت ها با «بی‌تو» آغاز شد/ شنیدن «باهم» به یاد استاد

حمید خزاعی

 

حمید خزاعی یکی از خوانندگان موسیقی ایرانی به بهانه انتشار تازه‌ترین تک آهنگ خود از آغاز فصل جدید فعالیت هایش بعد از چند سال کم‌کاری و انتشار دو آلبوم ویژه در حوزه موسیقی نواحی و موسیقی ایرانی خبر داد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری مهر، حمید خزاعی خواننده موسیقی ایرانی که طی روزهای اخیر تک آهنگ «بی تو» با شعری از سوگل مشایخی و آهنگسازی بابک شهرکی و تنظیم بهنام شهرکی را منتشر کرده، ضمن اشاره به انگیزه‌های خود برای ورود به حوزه‌ای متفاوت‌تر از آثار قبلی‌اش در حوزه موسیقی توضیح داد: سوابق اجرایی من طی سال‌های اخیر عمدتاً بر خوانندگی در حوزه موسیقی ایرانی و موسیقی ارکسترال بوده است که از سال ۱۳۸۰ به طور جدی آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ با دوستان عزیزم امین سالمی و بابک شهرکی «ارکستر آکادمیک تهران» را با عنوان اولین و بزرگ‌ترین ارکستر خصوصی کشور راه اندازی کردیم و آثاری را هم پیش روی مخاطبان گذاشتیم که توانست با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

وی ادامه داد: همچنین کنسرت‌هایی داشتیم که آن‌ها نیز با استقبال خوبی از طرف مخاطبان روبرو شد و از جمله آن‌ها می‌توان برگزاری کنسرت بزرگداشت زنده یاد استاد دهلوی با حضور استاد محمدرضا شجریان، برگزاری کنسرت بزرگ خلیج فارس در برج میلاد با خوانندگی نیما مسیحا، مانی رهنما، سالار عقیلی و بنده، برگزاری کنسرت در جشن خانه موسیقی با خوانندگی وحید تاج، امیر رفعتی و بنده، برگزاری کنسرت بزرگداشت زنده یاد استاد همایون خرم با خوانندگی شهریار بلوچستانی، امیر رفعتی و بنده، اجراهای متعدد در حوزه موسیقی و نمایش در زمینه شاهنامه فردوسی با همکاری هنرمندان شناخته شده‌ای چون امیر صادقی، کاظم هژیرآزاد، فقیهه سلطانی، ژاله صادقیان، انوش معظمی و آرش قاسمی با گروه «میراث»، اجراهای متعدد در زمینه موسیقی ایرانی و محلی با گروه «ترنگ» به سرپرستی برزو امیری و اجراهای متعدد دیگر با گروه‌های مختلف موسیقی ایرانی اشاره کرد.

خزاعی افزود: اما با توجه به مشغله‌هایی که از چند سال پیش داشتم، این فعالیت‌ها کمتر شد و من بسیاری از کارهای قبلی را تعطیل کردم. اما طی این دوران بود که تلاش کردم با بررسی کارهای گذشته و شرایط کیفی که برای آثارم وجود داشت، فضای کاری‌ام در حوزه موسیقی را به سمتی ببرم که ضمن وفاداری به پیشینه‌ای که در حوزه موسیقی ایرانی و موسیقی ارکسترال داشتم از تکرار پرهیز کرده و کارهایی را تولید کنم که یکنواخت نباشند. شرایطی که همزمان با شیوع کرونا موجب شد که تمامی فعالیت‌هایم در عرصه موسیقی به صورت کامل متوقف شوند. گرچه این روند در فعالیت‌های شخصی‌ام پیرامون حوزه موسیقی هرگز متوقف نشد و این شرایط در حوزه تولید اتفاق افتاد که برایم دربرگیرنده تجربه‌های ارزشمندی هم بود. تجربه‌هایی که بعد از سال‌های عبور از پیشنهادات و بررسی دقیق، من را به سمت تجربه در حوزه موسیقی تلفیقی و ژانرهای متفاوت دیگر هدایت کرد و فراهم‌کننده ورودم به فصل جدیدی از فعالیت‌هایم شد که اکنون با قطعه «بی تو» پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

اعتقاد دارم که موسیقی در هر نوع ارائه اش قابل احترام است اما به شرطی که آن موسیقی دارای چارچوب درستی بوده و در حوزه‌هایی نظیر شعر و آهنگسازی و تنظیم و خواننده و کیفیت ضبط و بقیه موارد مربوط دربرگیرنده مولفه‌های درست و اصولی باشند

این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به جزییات دیگر از روند تولید تک آهنگ «بی تو» گفت: بعد از اینکه تصمیم گرفتیم وارد فضای متفاوتی از فعالیتم در عرصه خوانندگی شوم، با دوست هنرمندم بابک شهرکی که از سال‌ها پیش افتخار همکاری با او را داشتم و دارم جلسه‌ای برگزار کردم و از سوگل مشایخی (شاعر) هم دعوت کردیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تولید و انتشار اثر انجام دهیم. البته این شعر پیش از این در برنامه «خندوانه» نیز به مخاطبان عرضه و با استقبال خوبی هم مواجه شده بود. به هر حال کار آغاز شد و با اتکا به پشتوانه هنری و تجاربی که بابک شهرکی در عرصه‌های مختلف حوزه موسیقی دارد و همچنین تنظیم دقیق بهنام شهرکی فضای اثر را به سمتی هدایت کردیم که بتواند در قالب یک اثر تلفیقی پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

خزاعی با ابراز امیدواری از اینکه قطعه «بی تو» بتواند با استقبال مخاطبان مواجه شود، توضیح داد: قطعه «بی تو» اولین اثر از سه اثری است که تصمیم داریم تا پایان سال جاری در حال و هوایی متفاوت منتشر کنیم. این در حالی است که نظر به آغاز فصل تازه‌ای از فعالیت‌هایم، میلاد محرمی از کارشناسان حوزه تهیه کنندگی و مدیریت برنامه به عنوان مدیر برنامه کنار من حضور خواهد داشت تا بتوانیم شرایط بهتری را برای عرضه کارهایمان رقم بزنیم. البته که آنچه هدف اصلی ما برای تولید این سه قطعه متفاوت بوده، تلاش برای ورود به فضایی متفاوت از آثار پیشین من است که به طور حتم استمرار در آن منوط به نظرات مخاطبان و شنوندگان است که نقش مهمی در ادامه این مسیر دارند. مضاف بر اینکه بنده اصلاً و ابداً قصدی برای ترک مسیر قبلی که توجه به موسیقی ایرانی و موسیقی ارکسترال است ندارم و همچنان در این حوزه‌ها به ویژه موسیقی و نمایش مشغول بررسی ایده‌های متفاوتی هستم که به زودی درباره این ایده‌ها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی درباره فعالیت‌های آینده خود در حوزه تولید آلبوم هم اظهار کرد: یکی از آلبوم‌هایی که از گذشته تولید کرده بودیم و چندی پیش کارهای مربوط به انتشار و عرضه آن به اتمام رسید، «باهم» نام دارد. این اثر به آهنگسازی و تنظیم برزو امیری صورت گرفته که محور این اثر مشتمل بر ترکیب قطعاتی از موسیقی محلی خراسان به یاد زنده یاد غلامعلی پورعطایی با موسیقی ارکسترال ایرانی است که به زودی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر می‌شود. اثر دیگری که طی ماه‌های آینده در دسترس شنوندگان قرار خواهد گرفت اثری به نام «نگاه» است که به آهنگسازی و تنظیم هومن مهدویان منتشر خواهد شد.

این خواننده موسیقی ایرانی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم که موسیقی در هر نوع ارائه‌اش قابل احترام است اما به شرطی که آن موسیقی دارای چارچوب درستی بوده و در حوزه‌هایی نظیر شعر و آهنگسازی و تنظیم و خواننده و کیفیت ضبط و بقیه موارد مربوط دربرگیرنده مولفه‌های درست و اصولی باشند. اتفاقاً در این چارچوب است که می‌توان کارهای درستی را در گونه‌های مختلف موسیقایی انجام داد. وقتی اصل انتقال مفاهیم در برگیرنده اهداف درستی باشد این موسیقی در هر ژانری شنیدنی است. بله قطعاً در نوع اجرا ما شاهد تفاوت هستیم اما لازمه اجرای چنین تفاوتی توجه به ارائه درست جزییات است که باید روی آن تمرکز زیادی داشت. لازمه اجرای چنین تفاوتی توجه به ارائه درست جزییات است که باید روی آن تمرکز زیادی داشت.