عشق جوان ها به موسیقی اقلیم‌شان از بین نمی‌رود

 

 داور پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، گفت: عشقی که در دل جوان‌ ها نسبت به موسیقی اقلیم‌شان جوانه زد، هرگز از بین نخواهد رفت و انواع موسیقی غربی هم این علاقه را از بین نخواهد برد.

موسیقی نو: به نقل از ایرنا از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، «علی رادمهر» گفت: در پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان سال جاری، حداقل ۲۰ نفر با سازهای بوشهر مثل نی‌انبان و ۶ نفر هم از هرمزگان حضور داشتند.

این استاد موسیقی نواحی استقبال جوانان از موسیقی بومی را مایه خرسندی برشمرد و اظهار داشت: جشنواره موسیقی جوان در این شور و استقبال، نقش بسزایی دارد و شرکت کنندگانی که آثارشان در جشنواره دیده شود، سال آینده با قدرت بیشتری ظاهر می شوند. عشقی که در دل جوان ها نسبت به موسیقی اقلیم‌شان جوانه زده، هرگز از بین نخواهد رفت و انواع موسیقی غربی هم این عشق و علاقه را از بین نخواهد برد.

 

عشق جوانان به موسیقی اقلیم‌شان از بین نمی‌رود

 

رادمهر تاکید کرد: موسیقی نواحی ریشه در قومیت این جوان‌ها دارد، اصالت آنهاست و شک نکنید که برای اشاعه این سازها تلاش خواهند کرد.

رادمهر معتقد است که اگر تبلیغات گسترده و امکانات در اختیار همه بود، علاقه مندان بیشتری به خصوص از روستاها می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند.

جوانان موسیقی نواحی باید حمایت شوند

«علیرضا سلیمانی»، داور بخش نواحی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی معتقد است جوانان علاقه مند به موسیقی مقامی، حیات این موسیقی را تضمین می‌کنند؛ بنابراین باید مورد حمایت قرار بگیرند.

 

عشق جوانان به موسیقی اقلیم‌شان از بین نمی‌رود

 

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد باید تسهیلاتی به برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان اختصاص بدهد و شرایط رشد آنها را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حال برگزاری است.