میراث فرهنگی خواستار شد

ظرفیت‌های گردشگری کرمان در جشنواره موسیقی نواحی به کار گرفته شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به مرمت، بازسازی و احیای خانه های تاریخی کرمان گفت: استفاده از این ظرفیت های جدید تاریخی و فرهنگی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان ضروری است.

 

به گزارش موسیقی نو به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دست‌اندرکاران برگزاری موسیقی نواحی در کرمان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جدید تاریخی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: به واسطه تاریخ، فرهنگ و اصالتی که در بناهای تاریخی استان کرمان وجود دارد باید از این نوع ظرفیت‌ها در برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه خانه های تاریخی که بتازگی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته‌اند محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره‌ها هستند تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها کمک زیادی به معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین شناخت سرمایه‌گذاران از این وجود این ظرفیت‌ها می‌شود.

وی افزود: پس از کنترل ویروس کرونا، ظرفیت جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان را بایستی با حضور تورهای مختلف گردشگری از داخل و خارج استان برگزار کنیم تا بتوانیم قدمی در زمینه رونق گردشگری این استان برداریم.

فعالی با بیان اینکه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان بخوبی معرفی نشده است عنوان کرد: در برخی کشورها یکسال قبل از برگزاری رویدادهای فرهنگی، تورهای گردشگری متنوعی برنامه‌ریزی می‌شود و هتل‌های این کشورها به حالت رزرو در می‌آید.

وی با پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی کرمان در یکی از خانه های تاریخی کرمان افزود: با سرمایه‌گذاری در یکی از بناهای تاریخی کرمان می توان در طول سال از ظرفیت موسیقی نواحی این منطقه نهایت استفاده را به عمل آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به محل برگزاری جشنواره موسیقی در مجموعه تاریخی وزیری کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: این مجموعه تاریخی ظرفیتی جدید در حوزه میراث فرهنگی است که باید از آن در برنامه های فرهنگی و هنری استفاده کرد.