مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس:

شیراز بهترین منطقه برای جشنواره های فرهنگی

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شیراز به علت غنای فرهنگی و تاریخی که داشته بهترین منطقه برای گردهمایی موسیقی و اقوام ایرانی است.

به گزارش موسیقی نو به نقل از  خبرنگار مهر، حمیدرضا قانعی شامگاه جمعه در آئین پایانی دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین‌های اقوام ایرانی بیان کرد: شیراز بهترین مکان برای گردهمایی موسیقی و اقوام ایرانی است و این موسیقی جز جدایی نشدنی تاریخ و فرهنگ ایران است.

وی ادامه داد: تمامی اقوام و فرهنگ‌ها در تلاش هستند تا بتوانند نقش ویژه ای در حفظ و نگهداری این فرهنگ داشته باشند این موسیقی از میان مردم برآمده و بر جان تمام هنرمندان نشسته است.
قانعی افزود: این موسیقی به واسطه ایجاد شدن توسط عامه مردم موسیقی داری مؤلف نیست و از میان مردم ایجاد شده و به گونه‌ ای برای مردم بوده است.

دامون شش بلوکی دبیر علمی این جشنواره نیز گفت: شیراز نگین فرهنگی ایران باید به گونه‌ای باشد که اینچنین برنامه‌ها در سالیان آینده نیز برگزار شود.

وی افزود: این جشنواره تلاش کرد تا بتواند از تمامی اساتید در تمامی حوزه‌ها استفاده کرده تا این جشنواره به عنوان یکی از جشنواره‌های مرجع در کشور شناخته شود.

به گفته این مقام مسئول در این جشنواره، جشنواره موسیقی و آئین‌های اقوام ایرانی کوشید از تمامی گروه‌ها از اقصی نقاط کشور استفاده شود تا این جشنواره به صورت جامع در فارس برگزار شود.

.