«شوق دیدار» و قدردانی از زحمات یک معلم موسیقی

به گزارش خبرنگار مهر، «شوق دیدار» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در قالب آلبوم است که به تازگی با آهنگسازی امیر دهقانی و همراهی مرتضی آقا باقری نوازنده سازهای کوبه‌ای وارد بازار شده است.

«شوق دیدار»، «آتش (تقدیم به اردوان کامکار)»، «در خیال»، «سراب»، «رهگذر»، «گذر پاییز» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم با میکس و مسترینگ سیاوش کامکار و طراحی گرافیک علیرضا حاجی رحمانی گنجانده شده‌اند.

امیر دهقانی درباره آلبوم «شوق دیدار» نوشته است: قبل از هر چیز لازم می‌دانم از استاد عزیزم اردوان کامکار کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم بابت تمام مطالب و نکات ارزشمندی که طی سال‌ها آموزش نزد او آموختم. بسیار مفتخرم از اینکه قطعات این آلبوم را زیر نظر این هنرمند ساختم و از نکات ارزشمند او بهره بردم.

امیر دهقانی از جمله هنرمندانی است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ با نوازندگی سنتور نزد یعقوب نوروزی آغاز و پس از آن نزد اردوان کامکار دوره‌های تکمیلی نوازندگی را گذراند. این هنرمند طی سال‌های اخیر در قالب اجراهای مختلف تک نوازی و همکاری با گروه‌های مختلف به فعالیت در حوزه موسیقی پرداخته و در کنار آن نیز تدریس انجام می‌دهد.

مرتضی آقاباقری نوازنده سازهای کوبه‌ای هم نوازندگی ساز تمبک را نزد هنرمندانی چون آرش فرهنگ فر، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و نوید افقه فرا گرفته است. همکاری و اجرای برنامه با گروه‌های موسیقی از جمله ارکستر ملی ایران، «مهتاب رو»، «دل انگیزان»، «آبیدر»، «همنوازان چکاد»، «ارکسترهای گل‌های نوین»، «رادها»، «امیر جاهد»، «ارکستر فیلارمونیک لبنان و همچنین نوازندگی در آلبوم‌های به یاد منصور صارمی، «آن دگر»، «سطوح کوبه‌ای» را در کارنامه خود دارد.

آلبوم «شوق دیدار» با شماره مجوز ۱۴۰۰-۳۲۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت کتابخانه ملی ۳۳۳۸۴ در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.