شریعت: خوشحالم که تیتراژ سریال «افرا» را خواندم

 

خواننده تیتراژ سریال «افرا» گفت: خوشحالم که آهنگ تیتراژ سریال «افرا» مورد پسند اکثریت جامعه قرار گرفته از این رو از بهرنگ توفیقی، کامبیز دارابی و بابک زرین جهت انتخاب بنده به عنوان خواننده تیتراژ این مجموعه تشکر می‌کنم.

ب

ه گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری میزان، سعید شریعت پیرامون آهنگ تیتراژ سریال «افرا» ابراز کرد: از ابتدای تولید سریال «افرا» در جریان و روند ساخت آن بودم در صورتی که هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر انتخاب خواننده برای تیتراژ آن گرفته نشده بود که در نهایت از بین چندین خواننده که «جنون» را اِتود زده بودند قرعه به نام من رقم خورد.

وی در همین راستا ابراز کرد: خوشحالم که آهنگ تیتراژ سریال «افرا» مورد پسند اکثریت جامعه قرار گرفته از این رو از بهرنگ توفیقی، کامبیز دارابی و بابک زرین جهت انتخاب بنده به عنوان خواننده تیتراژ این مجموعه تشکر می‌کنم.

شریعت همچنین پیرامون نکات مهم در خلق یک اثر خوب برای آثار تلویزیونی بیان کرد: معتقدم بهره‌گیری از موسیقی و خواننده در متن و تیتراژ آثار نمایشی آنچنان ضرورتی ندارد، اما به نوبه خود می‌تواند نقش سازنده‌ای در تلطیف سکانس‌ها و پلان‌های آثار و تفهیم بهتر محتوای قصه به مخاطب داشته باشد و همینطور یک اثر را با تمام نقاط قوت و ضعف در ذهن مخاطب ماندگار کند.

این خواننده جوان در همین راستا ابراز کرد: ساختار یک اثر موسیقایی همچون مثلث سه ضلعی است که اگرچه خواننده در راس آن قرار دارد، اما این تعامل و هماهنگی با آهنگساز و ترانه سرا است که موفقیت ملودی‌ها و قطعات ساخته شده چه در زمینه آثار تلویزیونی و یا سینمایی و چه در عرصه ترانه را تضمین خواهد کرد. همچنین می‌توان مدعی شد در کنار همه این گفته‌ها میزان و درصد استقبال مردم به ویژه قشر فرهیخته جامعه است که تعیین کننده موفقیت و ماندگاری آثار موسیقی و یا نمایشی خواهد بود.

وی «با اشاره به اهمیت آلبوم موسیقی در عرصه موسیقی اظهار کرد: اگرچه آلبوم در میان مردم جایگاه قبلی خود را ندارد، اما به عنوان هویت تِرک‌ها و خواننده می‌تواند نقش مهم و ماندگاری در حفظ و پیوستگی آثار موسیقایی داشته باشد.

شریعت پیرامون وجود تفاوت و گوناگونی در سبک و نوع آهنگ‌های منتشر شده خود بیان کرد: بهره‌گیری از تنوع در نوع کلام، تنظیم و ملودی‌ها این تمایزات را در کارهایم رقم زده به گونه‌ای که این تفاوت‌ها از تِرَکهای نفس جان» ترانه‌ای از علی ایلیا و «کجا برم» از عبدالجبار کاکایی گرفته تا قطعه جنون با کلام صابر قدیمی و مولانا شنیده و احساس می‌شود و شاید یکی دیگر از مهمترین دلایل این تفاوت‌ها را بتوان در تنوع طلبی، شیطنت و جست و خیز‌های تک تک اعضای تیم‌مان خلاصه کرد.

شریعت در پاسخ به این سوال که چرا گاهی شاهد هجمه‌ای از انتقاد‌ها به جهت اجرای ریتم و ترانه‌های بازاری از سوی خوانندگان اصیل ایرانی هستیم افزود: متاسفانه موسیقی اصیل یا سنتی ما در دهه‌های اخیر به سمت و سویی گرایش یافته که عوام جامعه از آن روی گردان شده‌اند و شاید همین ترانه‌ها که از آن به عنوان بازاری یاد می‌شود در کنار تصنیف و آواز‌های کلاسیک ایرانی پلی باشد که بتوان با وجود آن برای بیشتر شنیده شدن و آشتی دادن جامعه با موسیقی اصیل گام‌های موثری برداشت.

این خواننده جوان اظهار داشت: موسیقی خوب و فاخر همیشه مخاطب خود را داشته و خواهد داشت همچنین این روز‌ها کمتر شاهد تولید آلبوم هستیم و متاسفانه هنرمندان ما کمتر همت به تولید آلبوم به ویژه به صورت فیزیکی می‌کنند در صورتی که آلبوم نقش مهمی در حفظ و اشاعه موسیقی به خصوص موسیقی اصیل و فاخر دارد.

او که خوانندگی تیتراژ مجموعه «روز‌های آبی» ساخته محمدرضا حاجی غلامی را برعهده داشت گفت: روز‌های آبی اولین تجربه من در اجرای موسیقی فیلم بود و سراب و روز‌های آبی عنوان قطعاتی بود که برای موسیقی این سریال از آن‌ها بهره بردم، همچنین کلیپ تصویری روز‌های آبی نیز تولید شده که در فضای مجازی از استقبال خوبی برخوردار گشت.

شریعت در ارتباط با پیشنهاداتی که برای بازیگری به او داده شده افزود: تا کنون پیشنهاد‌هایی از سوی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان در زمینه بازیگری داشتم، اما با وجود دوره‌هایی که در این حوزه در سال‌های قبل طی کردم و علاقه مندی به عرصه بازیگری، ولی در حال حاضر به این موضوع فکر نمی‌کنم، چون بازیگری همچون خوانندگی و دیگر رشته‌های هنری مستلزم سال‌ها زحمت و تلاش است و من هنوز حتی خود را روی پله اول این مسیر طولانی نمی‌بینم و اگر روزی خود را در این جایگاه بیابم برای ورود به عرصه نقش‌آفرینی دریغ نخواهم کرد.

وی در همین راستا ابراز کرد: هم اکنون مشغول ضبط کار جدیدی به نام «لالایی» هستم، آهنگسازی این قطعه را استاد بابک زرین بر اساس ترانه‌ای از معین برزه برعهده دارد همچنین مشغول گردآوری آلبومی با نام مولاناخوانی بر روی اشعار حضرت مولانا هستم که این پروژه از اهداف مدت‌دار تیم موسیقی ما به حساب می‌آید.