زندگینامه «هالزی»/ خواننده و ترانه نویس آمریکایی

 

 

 

 

موسیقی نو:«اشلی نیکولت فرانچی پانی»، معروف به «هالزی»، متولد ۲۹ سپتامبر ۱۹۹۴ است. هالزی خواننده و ترانه نویس آمریکایی است.

او در کلارک نیوجرسی به دنیا آمد و بزرگ شد. مادرش که نیکول نام داشت، در بخش امنیتی بیمارستان کار می‌کرد و پدرش کریس، مدیریت یک نمایندگی ماشین را به عهده داشت. نژاد او از طرف مادر ایتالیایی، مجارستانی و ایرلندی و از طرف پدر خود یک آفریقایی، آمریکایی است.

او در طول زمان ساز‌های ویولن، ویولن بزرگ و ویولن سل می‌نواخت. در سن ۱۴ سالگی نیز شروع به نواختن گیتار آکوستیک کرد. او با انتشار موزیک‌های خود در شبکه‌های مجازی توجه‌ها را به خود جلب کرد.

هالزی در سال ۲۰۱۴ اولین قرارداد خود را برای ضبط آهنگ با آسترالورکس امضا کرد و اولین آلبوم چند آهنگه خود را به نام «اتاق ۹۳» در همان سال منتشر کرد. هالزی به دلیل صدای خاص و متمایزش مشهور شده است. او جوایز زیادی از جمله چهار جایزه موسیقی بیلبورد، یک جایزه موسیقی آمریکا، سه رکورد جهانی گینس، یک جایزه موزیک ویدئو ام تی وی و دو بار نامزدی در گرمی را کسب کرده است.

اولین آلبوم استودیویی او به همراه ۴ تک آهنگ با نام «سرزمین بد» در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این آلبوم دارنده گواهی پلاتینیوم از RIAA است. نام هنری او هالزی است که برگرفته از ایستگاه مترو نیویورک سیتی در خیابان هالزی است. هالزی دو برادر کوچک‌تر به نام سویان و دانته دارد.

هالزی در یکی از نخستین مصاحبه‌هایش بیان کرد که در ۱۷ سالگی به اختلال دو قطبی مبتلا بوده است. او در سن ۱۸ سالگی دچار مشکلات مالی شد و درآمد حاصل از موزیک را برای پرداخت اجاره‌ خانه‌اش صرف می‌کرد. هالزی حرفه‌اش را در یوتیوب با کاور کردن آهنگ‌های مختلف شروع کرد. در سال ۲۰۱۴ آهنگی با عنوان روح را ضبط و از SoundCloud منتشر کرد. این آهنگ مورد توجه لیبل آسترا لورکس قرار گرفت. به این ترتیب او با هالزی قرارداد بست. هالزی در مه ۲۰۱۶ آهنگ فری استایل، تهیه شده توسط لیدو را منتشر کرد؛ همچنین به عنوان خواننده مهمان، تک آهنگ نزدیک‌تر را خواند که در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آمریکا مقام اول را کسب کرد. هالزی در طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ آلبوم‌ها و تک آهنگ‌های پادشاهی چشمه، یا الان یا هیچ وقت، چشم‌های بسته، زمین، کابوس و مانیک را منتشر کرد و روز به روز محبوبیت بیشتری در میان مردم برای خود کسب کرد.

 

هالزی و بی‌ تی‌ اس

در مارس ۲۰۱۹ هالزی اعلام کرد که فعالیت خود را بر روی آلبومش شروع کرده؛ سرانجام در تاریخ ۱۲ آوریل، هالزی همراه با گروه بی تی اس آهنگ پسری با عشق (boy with luv) را منتشر کرد و موزیک ویدیو آن بالای ۸۷ میلیون بازدید خورد و یکی از پربازدید‌ترین موزیک ویدیو‌ها در ۲۴ ساعت اول انتشار یوتیوب شد. البته این موزیک ویدیو از سوی طرفداران بی تی اس هیت‌های فراوانی دریافت کرد.

 

عکس هالزی و گروه BTS

هالزی و جی ایزی

هالزی به صورت آشکارا اعلام کرده که دو جنس گرا است. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ با یک تهیه کننده به نام لیودو که اهل نروژ است در رابطه بود. لیودو در تولید آلبوم سرزمین بد به هالزی کمک کرد و همچنین در تک آهنگ چشمه ناامید، الهام بخش او بود. در سال ۲۰۱۷، هالزی با رپر آمریکایی جی ایزی وارد رابطه شد. آن دو، نخستین بار در یک مهمانی یکدیگر را ملاقات کردند. این دو با اینکه سبک موسیقی متفاوتی را دنبال می‌کردند، ولی زمینه مشترکی برای همکاری در آهنگ «او و من» پیدا کردند که در آن شیوه زندگی آن‌ها مورد توجه قرار گرفت. این زوج در ماه ژوئیه ۲۰۱۸ از هم جدا شدند ولی در سپتامبر، دوباره به رابطه خود بازگشتند.

هالزی در سال ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای با گلامور بیان کرد که آهنگ منتشر شده در اکتبر ۲۰۱۸ با نام without me برای حمایت بخشی از رابطه‌اش بوده است. وی در سال ۲۰۱۹ با یانگ بلاد که هنرمندی اهل بریتانیا بود آشنا شد؛ اما پس از مدت کوتاهی جدا شدند. هالزی در سپتامبر ۲۰۱۹ با ایوان پیترز، بازیگر مجموعه فیلم‌های مردان ایکس وارد رابطه شد؛ این رابطه نیز دوام بالایی نداشت و در نهایت در اکتبر ۲۰۱۹ به جدایی ختم شد.

 

بارداری هالزی

این خواننده برای اولین بار خبر بارداری خود را در ژانویه ۲۰۲۱ با پست کردن عکسی از شکم خود در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد. آیدین نیز در همان زمان در واکنش به پست هالزی، کامنتی با مضمون من عاشقت هستم برای او منتشر کرد. هالزی در پاسخ به این کامنت نوشت «من هم عاشقت هستم و عاشق این کوچولو». هالزی یک روز پس از به اشتراک گذاشتن این خبر عکس دیگری از زخم‌های باقی مانده از جراحی آندومتریوز خود منتشر کرد و نوشت: «زخم‌هایی که این فرشته را به من داد». همچنین او خبری با این محتوا منتشر کرد که بارداری من صد در صد برنامه ریزی شده بود و من برای این بچه خیلی تلاش کردم؛ او در ادامه نوشت اما اگر راه دیگری هم برایم بود به همین اندازه خوشحال می‌شدم.

 

تصویر هالزی و فرزندش

 

هالزی فعلا نوزادش را به یاد نوزادی که در گذشته سقط کرده بود، رنگین کمان من صدا می‌زند. نوزادان رنگین کمانی به نوزادانی گفته می‌شود که پس از یک نوزاد مرده به دنیا می‌آیند.

 

بیماری هالزی

او دارای اختلال دو قطبی است. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است در سن ۱۷ سالگی متوجه شده که به این بیماری مبتلا است. اختلالات دو قطبی هالزی به قدری شدید است که او چندین بار دست به خودکشی زده است. خوشبختانه تلاش‌های هالزی برای خودکشی ناکام ماند و سرانجام به مدت ۱۷ روز در یک بیمارستان روانی بستری شد. پس از آن هالزی دیگر به خودکشی فکر نکرده و بعد از مدتی موفقیت‌های زیادی در صنعت موسیقی کسب کرده است. گفته می‌شود مادر او نیز به این بیماری دچار است. هالزی اکنون بیماری خود را پذیرفته و با آن کنار آمده است. او تلاش می‌کند تا این بیماری تاثیرات منفی بر موفقیتش نگذارد.

 

جوایز هالزی

  • جایزه موسیقی ام تی وی اروپا
  • جایزه برگزیده مردم
  • جوایز ان ام ای
  • زنان بیلبورد در موسیقی
  • جایزه گرمی
  • جوایز موسیقی رادیو آی‌هارت
  • جوایز برگزیده نوجوانان
  • جوایز موسیقی ایتالیایی ام وی تی
  • جایزه موسیقی میکس
  • جوایز موسیقی آمریکا
  • جوایز موسیقی بیلبورد
  • جوایز رسانه‌ای جی ال ای ای دی
  • جوایز انتخاب نوجوان
  • رکورد‌های جهانی گینس
  • جوایز بریک تودو
  • جایزه برگزیده مردم

 

منبع: bekhoun.com

 

 

«خوشحال می شویم دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید»