زندگینامه ریحانا خواننده پرحاشیه آمریکایی

 

 

موسیقی نو: کمتر کسی در دنیا وجود دارد که ریحانا خواننده را نشناسد. وی خواننده بسیار معروف و پرحاشیه آمریکایی است. او با نام کامل «رابین ریانا فنتی» متولد ۲۰ فوریه ۱۹۸۸ است و در شهر سنت مایکل باربادوس به دنیا آمده است. او علاوه بر خوانندگی، بازیگر و دارای برند آرایش فنتی بیوتی است.

 

زندگینامه ریحانا خواننده

مادر ریحانا حسابدار و پدرش سرپرست انبار بوده است. ریحانا دو برادر و دو خواهر ناتنی دارد که که پدر آن‌ها مشترک است. وی در کودکی به همراه پدرش دستفروشی می‌کرد و در کودکی در شهر بریج تاون زندگی می‌کرد. علاقه‌ ریحانا به موسیقی از دوران کودکی سرچشمه می‌گیرد.

او در هفت سالگی شعر می‌خواند و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گرفت.  عضو گروه موسیقی مدرسه خود بود و در دوران دبیرستان خود گروه موسیقی موفقی تشکیل داده بود. ریحانا مانند بیشتر خوانندگان خانواده‌ای با سطح متوسط و اوضاع مالی متوسط داشته است. پدر او معتاد به مواد مخدر و تا سن ۱۴ سالگی با مشکلات خانوادگی درگیر بوده تا زمانی که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده‌اند. گفته می‌شود وی در دوران کودکی از سردردهای زیادی رنج می‌برده و برای اینکه خود را ضعیف جلوه ندهد از همکلاسی‌هایش پنهان می‌کرده است.

 

تصویر ریحانا

زندگی شخصی ریحانا

زندگی خصوصی ریحانا خواننده مانند دیگر بازیگران و خوانندگان دنیا پر از سرو صدا است و همچنان نیز این حواشی ادامه دارد. در سال ۲۰۰۶ شایعه شد او با مربی خود جی زی رابطه دارد؛ اما مثل همیشه او و جی زی تکذیب کردند. در مصاحبه‌ای وی گفت من زمانی که این شایعه را شنیدم خنده‌ام گرفت اما دیگر به آن توجه نمی‌کنم. مردم درباره همه چی صحبت می‌کنند و نمی‌شود جلوی آن ‌ها را گرفت.

در سال ۲۰۰۹ به یکبار ریحانا در صدر اخبار قرار گرفت، دوست پسر او قبل از اجرای مراسم او را به شدت زده بود و همین کار باعث شد افراد حامی زنان در برابر چنین خبری واکنش شدیدی نشان دهند. همچنین وی در مصاحبه‌ای گفت این اتفاق برای من افتاد اما امکان رخ دادن آن برای هر فردی ممکن است. در نهایت وی در سال ۲۰۱۲ با براون وارد رابطه شد.

 

 

آلبوم‌ها و فیلم‌های ریحانا

ریحانا در سال ۲۰۱۲ آلبومی به نام Unapologetic که برنده جایزه گرمی بود و آهنگ‌های موفق دیگری معرفی کرد. این آلبوم جزء آهنگ‌هایی بود که در صدر بهترین آلبوم‌های جهان قرار گرفت. چند سال بعد ریحانا با کلدپلی آهنگ موفق Princess of China را خواند. وی یک بار دیگر با آهنگ The monster در کنار خواننده معروف امینم توانست در صدر بهترین آهنگ‌های دنیا قرار بگیرد. در این بین وی در فیلم سفینه فضایی بازی کرد و در چند انیمیشن صداپیشگی کرد.

ریحانا در سال ۲۰۱۶ بود که آهنگی به نام Anti را انتشار داد که جزو پرطرفدارترین اهنگ‌های ریحانا محسوب می‌شود و در زمان خود بسیار پرفروش بود و به مدت یک هفته در انحصار شرکت جی زی بود. نتیجه این انحصار این بود که در یک روز حدود یک میلیون نفر اشتراک این سایت را دریافت کردند تا اجازه دانلود این آهنگ را داشته باشند.

 

جوایز و افتخارات ریحانا

از جوایز مهم این خواننده مشهور جهانی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. در سال ۲۰۱۸ تا به امروز حدود ۲۵۰ میلیون آلبوم وی فروخته شده است که به جرات می‌توان گفت پرفروش‌ترین هنرمند موسیقی جهان به شمار می‌رود. جوایز و افتخارات او بسیار زیاد است. وی ۹ جایزه گرمی، ۱۲ جایزه بیلبورد، همچنین ۱۳ جایزه موسیقی آمریکای و ۸ جایزه برگزیده مردمی را در کارنامه خود دارد. همچنین ریحانا جایزه معروف آیکون و جایزه پیشتازِ ویدیویی را در لیست جوایز موسیقی خود جای داده است. وی توانسته است در آمریکا حدود ۱۰ میلیون آلبوم بفروشد.

 

تصویر Rihanna

تورهای ریحانا خواننده

تورهای معروف ریحانا به شرح زیر است.

ریانا: زنده در کنسرت (۲۰۰۶)

تور بهترین دختر بد شد (۲۰۰۹ – ۲۰۰۷)

آخرین دختر روی زمین (۲۰۱۰ – ۲۰۱۱)

تور بلند (۲۰۱۱)

تور جهانی الماس (۲۰۱۳)

تور هیولا همراه امینم (۲۰۱۴)

تور جهانی ضد (۲۰۱۶)

 

بهترین دوست ریحانا کیست؟

ریحانا خواننده دوستان زیادی دارد، اما هر جا که از او سؤال می‌کنند بهترین دوست تو چه کسی است بدون تردید نام کیتی پری را می‌آورد. کیتی نیز از ریحانا به عنوان بهترین دوست خود یاد می‌کند. کیتی قرار بود برای جشن ازدواج او ساقدوش باشد اما به دلایل مشکلاتی که داشت نتوانست در مراسم عروسی وی شرکت کند.

 

مجسمه‌های ریحانا

شنیده‌ها حاکی از آن است که او در سرتاسر جهان ۷ مجسمه دارد که توسط طرفداران وی ساخته شده است. از محبوبیت وی همین را بگوییم که در محل تولدش در باربادوس یک روز به نام وی گذاشته‌اند و هر ساله در آن روز جشن می‌گیرند.

 

بازیگری ریحانا

ریحانا علاوه بر استعداد خوانندگی استعداد بی نظیر در بازیگری نیز دارد، اولین تجربه بازیگری وی در سال ۲۰۰۶ است که بسیار موفق نیز بود در سریال همه یا هیچ است. وی در فیلم‌های زیادی ایفای نقش کرده است که می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کشتی جنگی
  • این پایان است
  • صفحه اصلی
  • والرین و شهر هزار سیاه
  • جزیره گواوا

 

 

 

 

 

 

منبع: سایت بخون دات کام