زندگینامه «اینا» خواننده رومانیایی

 

موسیقی نو: زندگینامه «النا الکساندرا آپوستولیانو» (Elena Alexandra Apostoleanu) خواننده و ترانه نویس رومانیایی ملقب به ملکه رقص با نام هنری (INNA) اینا متولد ۱۶ اکتبر سال ۱۹۸۶ در شهر منگلیا، کشور رومانی است.

 

بیوگرافی اینا خواننده

«اینا» خواننده محبوب رومانیایی، در شهر منگلیا واقع در کشور رومانی متولد و در نپتون بزرگ شده است. وی بعد از اتمام دبیرستان، دیپلم اقتصاد را گرفت و بعد از آن در دانشگاه اویدیوس مشغول به تحصیل در رشته علوم سیاسی شد.

پدر اینا، ناجی غریق دریا و مادرش، خواننده و رقاص بود و این موضوع باعث شد اینا از دوران کودکی به موسیقی و شنا علاقه مند شود و حتی در مسابقات شنا نیز شرکت کند. قد و وزن اینا خواننده خارجی نیز ۴۳ کیلوگرم و قدش ۱۶۰ سانتی متر است.

 

زندگی هنری اینا

اینا بعد از اتمام درسش با گروه موسیقی پلی اند وین که اعضایش مارسل بوتزان، رادو بولفیا و سباستین باراک بودند که در زمینه خوانندگی، ترانه نویسی و تهیه‌ کنندگی فعالیت می‌کردند، آشنا شد و تصمیم گرفت در صنعت خوانندگی فعالیت کند.

النا در ابتدای فعالیت هنری خود یعنی سال ۲۰۰۸ نام هنری خود را الساندرا انتخاب کرد و به سبک پاپ راک مشغول شد؛ ولی در اواخر همان سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت سبک موسیقی و نام هنری خود را تغییر دهد. پدربزرگش از زمانی کودکی النا را با نام اینا صدا می‌کرد و همچنین اینا اسمی کوتاه بود که در ذهن می ماند و همین باعث شد که وی برای نام هنری خود، اینا را انتخاب کند. اینا برای ادامه فعالیت خود، موسیقی هاوس را انتخاب کرد و ادامه داد.

اولین کار موسیقی اینا، ساخت دو آهنگ برای مسابقات یوروویژن ۲۰۰۸ بود که هیچ کدام از آهنگ‌های اینا خواننده خارجی انتخاب نشد.

اینا بعد از شکست در مسابقه بزرگ یوروویژن ناامید نشد و اولین تک اهنگ اینا خواننده خارجی در دسامبر ۲۰۰۸ با نام Hot که توسط گروه پلی اند وین تنظیم و تولید شده بود منتشر شد. اولین تک آهنگ زیبای او در ۱۰۰ آهنگ برتر سال رومانی رتبه پنجم را به خود اختصاص داد و تک آهنگ Hot فقط در سال ۲۰۰۹ بیش از ۴۰,۰۰۰ فروش داشته است؛ همچنین این آهنگ در سال ۲۰۱۰ موفقیت بزرگی را در بیلبورد موزیک آمریکا کسب کرد و در رقابت تنگاتنگی با آهنگ Tik Tok از Kesha بود.

بعد از موفقیت در اولین تک آهنگش، در مارس ۲۰۰۹ تک آهنگ (Love) را منتشر کرد که غوغا بر پا کرد و رتبه چهارم ۱۰۰ آهنگ برتر سال در رومانی را کسب کرد.

پس از این دو موفقیت بزرگ که اینا در ابتدای فعالیتش به دست آورد انگیزه‌ای شد تا تک آهنگ سوم خود با نام (Deja vu) را بخواند که باز هم در ۱۰۰ آهنگ برتر سال در رومانی توانست رتبه ۷ ام را از آن خود کند.

با گذشت ۳ سال از فعالیت اینا در عرصه خوانندگی و انتشار چندین تک آهنگ اینا تصمیم گرفت آلبوم منتشر کند و این گونه بود که اینا در سال ۲۰۱۱ اولین آلبوم خود به نام Hot را در فضای مجازی و یک روز بعد از آن به صورت لوح فشرده در اختیار عموم مردم قرارداد.

آلبوم Hot بسیار موفق بود و در دسامبر همان سال بیش از ۱۰۰,۰۰۰ فروش داشته است؛ ولی مردم روسیه ادعا کردند اینا آهنگ داغ را از آهنگی روسی به نام (این عشق است) که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده بود کپی برداری کرده است.

اینا به دلیل آهنگ‌های منحصر به فردی که ساخت و موفقیت‌های پی در پی که به دست آورد در کل جهان شناخته شد و باعث شد در سراسر جهان طرفداران زیادی داشته باشد.

برای مثال آهنگ (Caliente) از اینا جزو برترین آهنگ‌های آمریکای لاتین و اروپای شرقی شد. همچنین آهنگ (Sun is Up) اولین آهنگ پرفروش در بلغارستان و سومین آهنگ پرفروش در کشورهایی مثل رومانی، روسیه، سوئیس، ترکیه و فرانسه شد.

اینا خواننده آهنگ I Need For Christmas که این آهنگ فوق العاده را برای کریسمس خواند به عنوان موفق‌ترین خواننده زن رومانی از طرف استعداد‌های جوان رومانی انتخاب شد. همچنین در سال ۲۰۱۰ دانلود موزیک ویدیو خواننده خارجی به نام Minute که در لندن ضبط شد سر و صدای زیادی برپا کرد.

 

تصویر اینا خواننده

 

آلبوم های اینا

اینا خواننده رومانی از ابتدای فعالیت خود چندین آلبوم منتشر کرده که با استقبال بی نظیر مردم در سراسر جهان مواجه شد و در زمان خیلی کمی بسیار معروف و جهانی شد.

در آلبوم هنری اینا آلبوم‌های زیر ثبت شده است:

  • آلبوم Hot در سال ۲۰۰۹
  • آلبوم I Am the Club Rocker در سال ۲۰۱۱
  • آلبوم Party Never Ends در سال ۲۰۱۳
  • آلبوم INNA در سال ۲۰۱۵
  • آلبوم Nirvana در سال ۲۰۱۷
  • آلبوم Yo در سال ۲۰۱۹

 

تور های اینا

اینا به دلیل محبوبیت و علاقه زیاد مردم به خود، در زمان فعالیتش که از سال ۲۰۰۸ است تا کنون چندین تور برگزار کرده است که به شرح زیر است:

  • سال ۲۰۱۱ INNA en Concert
  • سال ۲۰۱۱ Live Ia Arenele Romane
  • سال ۲۰۱۲ I Am the Club Rocker Tour
  • سال ۲۰۱۳ Party Never Ends Tour
  • سال ۲۰۱۶ INNA Tour

 

تصویر اینا خواننده زن

جوایز اینا

اینا از اولین آهنگ خود مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفت و طرفداران زیادی دارد و از همان ابتدای کار باعث شد جوایز زیادی را به دست آورد که در کارنامه هنری او بسیار می‌درخشد.

در سال ۲۰۰۹: Romanian Music Award for Best Dance

در سال ۲۰۰۹: Romanian Music Award for Best New Act

در سال ۲۰۰۹: MTV Romanian Music Awards for Best New Act

در سال ۲۰۰۹: MTV Romanian Music Awards for Best Show

در سال ۲۰۰۹: MTV Romanian Music Awards for Best Border Breaker

در سال ۲۰۰۹,۲۰۱۰: Romanian Music Awards for Best Show

در سال ۲۰۱۰: Romanian Music Award for Best Album

در سال ۲۰۱۰: Sopot Hit Festival for International Artist of the Year

در سال ۲۰۱۰: Eska Music Awards: Best International Artist

در سال ۲۰۱۰: Romanian Music Awards for Best International

در سال ۲۰۱۰,۲۰۱۱: Romanian Music Award for Best Web

در سال ۲۰۱۰,۲۰۱۱: Romanian Music Award for Best Female

در سال ۲۰۱۱: Romanian Music Awards:OK Special Award

در سال ۲۰۱۱: Eska Awards for Best International Artist

در سال ۲۰۱۱: MTV Romanian Music Awards for Most Popular Artist

در سال ۲۰۱۱, ۲۰۱۲: Balkan Music Awards for Female Performer in the Balkans

در سال ۲۰۱۰,۲۰۱۱,۲۰۱۲: MTV Romanian Music Awards for Best Female

در سال ۲۰۰۹,۲۰۱۲: Romanian Music Awards for Border Breaker

در سال ۲۰۰۹,۲۰۱۰,۲۰۱۵: MTV Europe Music Award for Best Romanian Act

 

 

 

منبع: بخون دات کام