سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ:

زنده‌یاد «پورشیرازی» نوازنده شاخص موسیقی کلاسیک بود

محمد اله یاری

 

سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت «پورنگ پورشیرازی»، نوازنده مطرح ساز کنترباس تاکید کرد که او از نوازندگان شاخص موسیقی کلاسیک بود.

به گزارش موسیقی نو به نقل از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام تسلیت برای درگذشت شادروان پورنگ پورشیرازی آمده است: با اندوه فراوان از غروب آفتاب عمر پورنگ پورشیرازی نوازنده باسابقه ساز کنترباس باخبر شدیم. این هنرمند یکی از نوازندگان شاخص ارکستر در دوره های اخیر و از نوازندگان توانا و خوشنام عرصه موسیقی کلاسیک ایران بود.

اله‌یاری در این پیام می افزاید: اینجانب درگذشت این هنرمند را به علاقه­‌مندان به موسیقی و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال، رحمت واسعه برای آن سفر کرده و صبر و بردباری بازماندگان محترم را مسألت دارم.

به گزارش موسیقی نو، شادروان پورنگ پورشیرازی روز گذشته ۱۷ آبان ماه به دلیل ابتلا با بیماری سرطان درگذشت. وی از سال ۱۳۶۹ به ارکستر سمفونیک و ارکستر مجلسی صدا و سیما نیز دعوت شد و به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه داد. او ضمن تحصیل موسیقی در دانشگاه از دهه‌ ۱۳۷۰ در بسیاری از آثار ضبط شده‌ موسیقی ایران حضور فعال داشت.

از دیگر فعالیت‌های هنری پورنگ پورشیرازی می‌توان به عضویت در ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر سمفونیک فرهنگسرای بهمن، ارکستر فیلارمونیک جوانان به رهبری توماس کریستین داوید، ارکستر زهی فرهنگسرای نیاوران، ارکستر فیلارمونیک تهران، ارکستر فرهنگسرای هنر و … اشاره کرد.