دانشگاه هنر تهران کارگاه آواز برگزار می کند

 

گ

دانشگاه هنر تهران یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و معتبرترین مرکز آموزش عالی رشته‌های هنری قرار است در سطح ملی و بین المللی اقدام به برگزاری کارگاه آواز ایرانی برای همه رده‌های سنی و علاقه مندان به موسیقی کند.

به گزارش موسیقی نو این دوره آموزشى که از سال ۱۳۹۸ از طرف دفتر آموزش‌هاى آزاد دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و در آن هنرآموزان با نظام دستگاهى موسیقى ایرانى آشنا شدند. با شیوع ویروس کرونا، این کارگاه به مدت ۳ سال به صورت آنلاین ادامه یافت و هنرجویان و ایرانیان علاقه مند به هنر آواز ایرانی از کشورهای آلمان، اتریش، انگلیس، آمریکا، استرالیا در این کارگاه برخط شرکت کردند. در این دوره جدید نیز همچون گذشته به هنرجویان آموزش‌های لازم در زمینه آشنایی با دستگاه‌ها و آوازهاى موسیقى ایرانى، تکنیک‌هاى صحیح آوازخوانى، سلفژ و صداسازى و همچنین اجرای تصانیف فاخر و ماندگار موسیقى ایرانى آموزش داده خواهد شد.
دانشگاه هنر تهران ضمن تایید این خبر اعلام آمادگی کرد که با توجه به فضای کافی این دانشگاه محدودیت ثبت‌ نام براى علاقمندان داخل و خارج از دانشگاه وجود ندارد و همه علاقمندان امکان ثبت نام و حضور در این دوره را دارند.
مدرس این دوره نیز «علی یوسف‌ وطن‌خواه» عضو‌ هئیت علمی دانشگاه، مدرس دانشگاه‌های هنر، تربیت، مدرس، سوره و علمی‌ بوده و در هنر آوازخوانی و نوازندگی از محضر استادانی چون بانو هنگامه اخوان، محمدابراهیم ذوالقدر، شاملو شاملوکیا، فریدون احتشامی و بهمن رجبی بهره برده است. وی صاحب مقالات پژوهشی در زمینه هنرهای نمایشی و علوم شناختی است. علی یوسف‌وطن‌خواه این دوره را برای علاقمندان آوازخوانی در موسیقی ایرانی، بازیگران و کارگردانان نمایش‌های آیینی‌و‌سنتی، نوازندگان موسیقی ایرانی و پژوهشگران حوزه هنر مفید دانست.
شروع کلاس‌های این دوره از اواخر تیرماه در ۱۲ جلسه و روزهای چهارشنبه از ساعت ۲ الی ۵ عصر خواهد بود و در پایان، گواهینامه‌های معتبر دو زبانه از سوی دانشگاه هنر تهران به هنرجویان اعطا می‌شود.
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس:
تهران، خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از تقاطع انقلاب، روبروی خیابان بزرگمهر، دانشگاه هنر، دانشکده هنرهای کاربردی مراجعه و یا از طریق آدرس اینترنتی https://openeducation.art.ac.ir اقدام به ثبت نام کنند. همچنین صفحه اینستاگرام آواز ایرانی به نشانی @avaz_tmu است.

.