خاطرات «بونو» کتاب می شود

 

نخستین کتاب خاطرات نوشته «بونو» خواننده مشهور ایرلندی منتشر می‌شود.

موسیقی نو: به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس» از انتشار نخستین کتاب خاطرات نوشته «بونو» خواننده مشهور ایرلندی در سال جاری میلادی خبر داد.

با اینکه پیش‌ تر نیز زندگی‌نامه این خواننده گروه موسیقی راک ایرلندی «یوتو»(U2) منتشر شده است، این نخستین کتاب خاطرات «بونو» محسوب می‌شود که توسط خود او به نگارش درآمده است.

این کتاب که «سرسپردگی» نام دارد، به دوران کودکی این خواننده در «دوبلین»، از دست دادن مادرش در سن ۱۴ سالگی، به موفقیت رسیدن گروه «یوتو» و فعالیت‌های این خواننده در راه مبارزه با ایدز و فقر خواهد پرداخت.

این کتاب خاطرات ۴۰ فصل را در بر خواهد گرفت که عنوان هرکدام از آن‌ها نام یکی از آهنگ‌های گروه «یوتو» است. «بونو» همچنین برای این کتاب‌ خاطرات ۴۰ نقاشی خلق کرده است.

«بونو» می‌گوید هدف از خلق این کتاب این بود که بتواند با استفاده از آن جزئیاتی را که پیش‌تر در آهنگ‌هایش منتقل می‌کرد منتشر کند؛ جزئیاتی درباره مردم، مکان‌ها و احتمالاتی که در زندگی وجود دارد.

«یوتو» تاکنون بیش از ۱۵۷ میلیون آلبوم به فروش رسانده و ۲۲ جایزه گرمی دریافت کرده است.

«بونو» همچنین برای فعالیت‌های بشردوستانه شهرت دارد. او با راه‌اندازی کمپین (RED) بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای صندوق جهانی با هدف درمان و پیشگیری از ایدز در آفریقا جمع‌آوری کرده است. «بونو» در سال ۲۰۱۶ به یکی از موسسان «رایز فاوند» تبدیل شد که به شرکت‌های تاثیرگذار در تغییرات مثبت اجتماعی و محیط‌زیستی کمک می‌کند.

«بونو» تاکنون جایزه‌های مختلفی را در زمینه‌های موسیقی و فعالیت‌های بشردوستانه دریافت کرده است که از جمله آن‌ها به مدال افتخار پابلو نرودا در شیلی، نشان «لژیون دونور» از سوی دولت فرانسه، و عنوان شخصیت برتر سال مجله تایم به همراه «بیل» و «ملیندا گیتس» می‌توان اشاره کرد.

«سرسپردگی» یکم نوامبر منتشر خواهد شد.