حضور ۶ گروه بومی در جشنواره موسیقی فجر مازندران

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره موسیقی فجر مازندران از امروز یکشنبه با حضور ۶ گروه موسیقی بومی مازندران طی سه روز در ساری برگزار می‌شود.

به گزارش موسیقی نو؛ عباس زارع به خبرنگار ایرنا گفت: پس از هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با دفتر انجمن موسیقی مازندران تصمیم گرفته شد که همزمان با برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر در تهران، در مازندران نیز طی سه روز اجراهایی در قالب جشنواره موسیقی فجر مازندران برای علاقه‌مندان به موسیقی بومی برگزار شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ۶ گروه موسیقی بومی مازندران از روز یکشنبه به مدت سه روز در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری سلمان هراتی ساری برای علاقه‌مندان به موسیقی بومی روی صحنه بروند. بر این اساس در هر روز طی دو نوبت در ساعت‌های ۱۸:۰۰ و ۱۹:۳۰ دو گروه به اجرای موسیقی می‌پردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی محدودیت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این رویداد نیز مورد توجه قرار دارد. در هر اجرا حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت سالن اجازه حضور تماشاگر وجود دارد و ورود با ماسک به سالن نیز الزامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره گروه‌های حاضر در جشنواره موسیقی فجر مازندران و برنامه اجرای آن‌ها اظهار کرد: روز یکشنبه ابتدا  گروه «اِسّاره سو» به سرپرستی کریم کمالی‌فر و خوانندگی محمود شریفی در سالن سلمان هراتی روی صحنه می‌روند و پس از آن گروه «دِرکالو» به سرپرستی و خوانندگی مسلم فهیمی به اجرای برنامه می‌پردازد.

زارع افزود: روز دوشنبه ۲۵ بهمن گروه‌های «ماهتو» به سرپرستی و خوانندگی سید کمال محمدی و «سیلم» به سرپرستی سعدی صادقی و خوانندگی رضا رحمانی و پویا محسنی به ترتیب در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی روی صحنه می‌روند.

وی اظهار کرد: در روز سوم و پایانی هم ابتدا گروه «همدل» به سرپرستی و خوانندگی «علی دیوسالار» از ساعت ۱۸ به اجرای موسیقی بومی می‌پردازد و از ساعت ۱۹:۳۰ گروه موسیقی «بانوان روجین» به سرپرستی نرگس محمدی آخرین اجرای این دوره از جشنواره موسیقی فجر مازندران را روی صحنه می‌برد.

این مسئول با اشاره به تعطیلی اجراهای موسیقی به دلیل شیوع کرونا طی دو سال اخیر تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های موسیقی علاوه بر این که به یکی از نیازهای فرهنگی و هنری جامعه پاسخ می‌دهد، بین هنرمندان و هنرجویان جوان موسیقی انگیزه ایجاد می‌کند و سبب رشد شکوفایی بیشتر در این حوزه می‌شود. با تدارک دیدن این برنامه تلاش بر این است که با حضور گروه‌های موسیقی آماده استان پس از دو سال تعطیلی اجراهای موسیقی، بستر لازم برای از سر گرفتن این قبیل برنامه‌ها فراهم شود. امیدواریم که این جشنواره به ایجاد نشاط در جامعه کمک کند.