جشنواره ملی موسیقی نواحی ۲۹ مهر تا ۲ آبان در کرمان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران ۲۹ مهرماه جاری تا دوم آبان در کرمان خبر داد.

به گزارش موسیقی نو: «محمدرضا علیزاده» امروز ۲۶ مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران امسال با نام «وحدت در کسوت موسیقی اقوام» در کرمان برگزار می شود.

وی زمان برگزاری این جشنواره را از ۲۹ مهرماه جاری تا دوم آبان ما در باغ موزه وزیری شهر  کرمان اعلام کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه این جشنواره به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای موسیقی و به نوعی اصیل ترین موسیقی کشور تلقی می شود،گفت: موسیقی نواحی ایران گنج با ارزش فرهنگی و معنوی کشور است که از طریق زبان هنر بیان می شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال همه اقوام از سراسر کشور حضور دارند، تصریح کرد: بیش از ۷۰ نفر از هنرمندان و اساتید موسیقی نواحی کشور در این جشنواره شرکت کرده اند و به تناوب کارهای خود را ارائه می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره ملی موسیقی نواحی یکی از سه جشنواره موسیقی مهم کشور است و ظرفیت برگزاری این جشنواره طی سال ها برگزاری در کرمان ایجاد شده و انشاءالله در کرمان استمرار داشته باشد و به دنبال این هستیم که دبیرخانه دائمی این جشنواره را در کرمان راه اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: جشنواره ملی موسیقی نواحی تا سال ۹۸ به صورت حضوری برگزار شد و در آن سال ما میزبان بیش از ۳۰۰ نفر از هنرمندان و دست اندرکاران اجرایی این جشنواره در کرمان بودیم و سال گذشته به دلیل بیماری کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

علیزاده تصریح کرد: امسال قرار است این جشنواره به صورت محدود حضوری برگزار شود و همچنین برنامه برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در چهار شهرستان را داشتیم که تاکنون فقط در شهرستان سیرجان برگزاری این جشنواره قطعی شده است.