تغییر ظرفیت حضور مردم از ۵۰درصد به ۳۰درصد در جشنواره موسیقی فجر

 

سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دلیل گسترش سویه اومیکرون، جشنواره موسیقی فجر که قرار بود با ظرفیت ۵۰ درصد از مردم استقبال کند، ظرفیت خود را به ۳۰ درصد کاهش داد.

به گزارش موسیقی نو  به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد الهیاری روز یکشنبه در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی در رابطه با استقبال تماشاگران جشنواره موسیقی فجر در بخش های مختلف، اظهار داشت: بلیت فروشی ها از چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه آغاز شد؛ در این راستا بلیط برخی از اجراهای موسیقی پاپ به پایان رسید. در سایر بخش ها شاهد به اتمام رسیدن بلیت بخش بانوان هستیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما در دفتر موسیقی این بود که با ایجاد و احیای دوباره بخش رقابتی، در سال های آینده هویت ثابتی برای جشنواره ایجاد کنیم تا هنرمندان مایل باشند به واسطه یک جایزه معتبر در جشنواره حضور پیدا کنند.

سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: توجه به جایزه های جشنواره از جمله ترانه، رسانه و مواردی از این دست فقط به دلیل اهمیتی است که همه این شرایط می توانند در کنار هم داشته باشند. امیدوار هستم این نگاه گفتمان سازی و منظومه سازی بتواند به حرکت خود ادامه دهد.

الهیاری درباره برگزار نشدن اجراهای آنلاین جشنواره در کنار برگزاری اجراهای زنده، تاکید کرد: در این زمینه تابع مصوبات ستاد ملی مقابله کرونا هستیم و هر آنچه این ستاد برای حضور مردم در کنسرت های جشنواره اعلام کند، می پذیریم. به همین خاطر حتی بلیت فروشی جشنواره را دیرتر آغاز کردیم تا شاید تصمیم گیری جدیدی در ستاد کرونا صورت گیرد.

وی درباره دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه روند واکسیناسیون و کاهش پیک های قبلی، این امید ایجاد شد که جشنواره موسیقی با حضور مردم برگزار شود؛ به دلیل گسترش سویه اومیکرون، جشنواره موسیقی فجر که قرار بود با ظرفیت ۵۰ درصد از مردم استقبال کند، ظرفیت خود را به ۳۰ درصد کاهش داد.

وی افزود: تیم های وزارت بهداشت در ۲ سالن اصلی برگزاری جشنواره موسیقی یعنی رودکی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران مستقر می شوند.

الهیاری همچنین از انجام فرایند دُز سوم واکسیناسیون برای عوامل این جشنواره که تاکنون ۲ دُز دریافت کرده اند و انجام تست کرونا در روزهای آینده برای برگزارکنندگان جشنواره موسیقی خبر داد.

سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.