برگزاری جشنواره موسیقی کیش «یامال» تا دی ماه به تعویق افتاد

پوستر موسیقی کیش

 

رئیس چهارمین جشنواره موسیقی کیش «یامال» از تعویق زمان برگزاری این رویداد هنری و اجرایی شدن آن در دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری ایلنا، بدریه بحرینی، رئیس چهارمین جشنواره موسیقی کیش «یامال»، از تعویق زمان برگزاری این رویداد هنری و اجرایی شدن آن در دی ماه امسال خبر داد.

او اظهار کرد: چهارمین جشنواره موسیقی کیش روزهای ۲۰.۲۱ و ۲۲ دی ماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌ نام در این رویداد و اعلام آمادگی ۲۷ گروه موسیقی مختلف برای شرکت در جشنواره، عنوان کرد: داوری‌ های اولیه آغاز شده است و بعد از بررسی نهایی هیات انتخاب، گروه‎‌های راه‌ یافته به مرحله پایانی این جشنواره موسیقی که از استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر هستند، به صورت رسمی اعلام خواهند شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تراکم برنامه‌ های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری در روز کیش و تمایل تیم اجرایی به هر چه کیفی‌ تر برگزار شدن جشنواره موسیقی، رویداد یادشده در دی ماه شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰روز پیش از آغاز جشنواره، گروه‎‌های راه‌ یافته به مرحله نهایی جهت اجرا در جزیره کیش به صورت رسمی از درگاه اینترنتی festival. kish. ir معرفی خواهند شد.

بحرینی در ادامه افزود: این جشنواره در نظر دارد به معرفی فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و سنت‌ها بر اساس رنگ‌آمیزی در سواحل جنوبی از دریای عمان تا خلیج فارس و استان‌ های جنوبی ایران بپردازد.

رئیس چهارمین جشنواره موسیقی کیش یامال تصریح کرد: مهمترین هدف بزرگترین رویداد موسیقیایی جزیره کیش، مورد توجه قرار دادن کیش با سابقه تاریخی و دیرینه خود از نظر فرهنگی و موسیقایی است و در کنار آن رونق کسب و کار در جزیره، ایجاد جاذبه‌ های گردشگری و آشنایی با فرهنگ بوم‎ گردی است.