بازار موسیقی؛ از آلبوم مشترک «همایون شجریان» تا کارمای «فرزاد فرزین»

همکاری مشترک همایون شجریان با یکی از استادان ویولن کشور برای تهیه آلبومی جدید و انتشار تیتراژ جدید سریال «میدان سرخ» با صدای فرزاد فرزین، دو خبر داغ بازار موسیقی در هفته جاری بود.

به گزارش موسیقی نوبه نقل از ایرنا، در نخستین هفته از دومین ماه پاییز، بازار موسیقی کشورمان اخبار خوشی برای مخاطبان خود به دنبال داشت که در ادامه به مهمترین اخبار و حاشیه ها اشاره می شود.

آلبوم جدید شجریان و فرج پور

سعید فرج پور، نوازنده ویولن و کمانچه کشور در حساب کاربری اینستاگرام خود خبر از تهیه آلبومی جدید با همکاری همایون شجریانو غلامرضا صادقی، دوبلور و گوینده داد.

وی به جزییات این آلبوم اشاره بیشتری نکرده است.

 

بازار موسیقی؛ از آلبوم مشترک «همایون شجریان» تا «کارما»ی فرزاد فرزین

عکس بالا در صفحه اینستاگرام فرج پور در خصوص همکاری با شجریان منتشر شده است.

 

اجرای سهراب پور ناظری در برلین آلمان

سهراب پورناظری، خواننده مطرح کشور در هفته ای که گذشت از کنسرت خود در شهر برلین آلمان خبر داد که به زودی برگزار می شود. به گفته پورناظری، اجرای شنبه هشتم آبان ماه در برلین، نخستین کنسرت پروژه جدید در سالن معتبر پیر بولز این کشور است.

اینستاگرام موسیقی نواحی ایران زیر تیغ مسدود

در هفته ای که گذشت، چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در باغ موزه وزیری کرمان به کار خود پایان داد. روز دوم این رویداد با تجدید میثاق اهالی موسیقی با سردار شهید قاسم سلیمانی بر سر مزار این سردار شهید همراه بود؛ این دیدار در صفحه اینستاگرام جشنواره پوشش داده شد که اینستاگرام پست را تعلیق و علاوه بر تذکر، یکی از اجراهای زنده این رویداد را هم مسدود کرد.

«پیمانه» به بازار موسیقی آمد

محمد فکار از شاگردان شادروان محمدرضا شجریان در جدیدترین فعالیت حرفه‌ ای خود قطعه پیمانه را روی شعری از مولانا منتشر و روانه بازار موسیقی کرد. فکار دوره آواز را نزد این چهره بزرگ موسیقی ایرانی گذراند اما برای ورود به بازار موسیقی سبک پاپ را انتخاب کرد و همین نکته باعث شد با انتقادهای شدید روبه‌رو شود.

فکار هدف خود را از انتخاب این شعر بر سر دوراهی قرار گرفتن انسان‌ها بین یاس و امید می‌داند و اینکه بدانند دنیا مانا نیست. نوید فرد، آهنگسازی و تنظیم پیمانه را به عهده داشت.

کارمای فرزاد فرزین از راه رسید

در هفته ای که گذشت، تیتراژ سریال میدان سرخ ابراهیم ابراهیمیان با صدای فرزاد فرزین منتشر شد. این اثر کارما نام دارد و آرمن آهنگساز آن است. تیماز اطاعتی آن را تنظیم کرد و محمد فلاحی میکس و مستر آن را به عهده داشت.

 

بازار موسیقی؛ از آلبوم مشترک «همایون شجریان» تا «کارما»ی فرزاد فرزین

 

میدان سرخ به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، رضا یزدانی، کاظم سیاحی، مسعود کرامتی و سعید داخ در آن ایفای نقش می‌کنند.

دلیلی برای بودن یا ایکیگای را بشنویم

در نخستین هفته آبان ماه ۱۴۰۰، قطعه موسیقی ایکیگای با آهنگسازی بهنام خدارحمی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روانه بازار موسیقی کشور شد.

خدا رحمی، نوازنده و آهنگساز، جدیدترین اثر خود را با عنوان ایکیگای یا دلیلی برای بودن برگرفته از فرهنگ مشرق زمین در قالبِ یک قطعه موسیقی بی‌کلام تولید و منتشر کرد.

 

بازار موسیقی؛ از آلبوم مشترک «همایون شجریان» تا «کارما»ی فرزاد فرزین

 

این قطعه، تلفیق موسیقی آوازی کلاسیک ایرانی و اشاره‌ ای گذرا به موسیقی ژاپنی در حال و هوایی آرامش بخش ساخته و اجرا شده است.

این اثر هم اکنون در سامانه بیب تونز قابل دانلود و دسترسی برای تمامی مخاطبان است.

رخ به رخ با کاوه آفاق

تیتراژ برنامه رخ به رخ با صدای کاوه آفاق در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این خبر هم یکی از اخبار داغ بازار موسیقی در هفته جاری بود.

 

بازار موسیقی؛ از آلبوم مشترک «همایون شجریان» تا «کارما»ی فرزاد فرزین

 

رخ به رخ یکی از برنامه‌های شبکه ۲ سیما است که به پخش آثار کمدی ایرانی، خارجی و جشن ویژه برنامه صبح جمعه با شما اختصاص دارد.

اجرای ردیف استاد صبا از پویا سرایی

در هفته ای که گذشت، آلبوم ردیف استاد ابوالحسن صبا برای سنتور با اجرای پویا سرایی مدرس دانشگاه و نوازنده سنتور پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

 

بازار موسیقی؛ از آلبوم مشترک «همایون شجریان» تا «کارما»ی فرزاد فرزین

این اثر، عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات عرضه شده در حوزه نشر موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی پویا سرایی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

 

بازار موسیقی؛ از آلبوم مشترک «همایون شجریان» تا کارمای «فرزاد فرزین»/