اخبار موسیقی در هفته‌ای که گذشت؛

بازار موسیقی، «دلتنگی» محمد اصفهانی را شنید

گروه جدید

بازار موسیقی در هفته میانی پاییز ۱۴۰۰ با انتشار قطعه «دلتنگی» از محمد اصفهانی و «داغ دوستی» وحید تاج شنیدنی شد و تولد جدید گروه موسیقی «افرا» هم حال و هوای دیگری به آن داد.

به گزارش موسیقی نوبه نقل از ایرنا، بازار موسیقی در میانه های پاییز ۱۴۰۰ و در هفته ای که گذشت با اخبار خوشی برای مخاطبان خود همراه بود که در ادامه به برخی از خبرهای موسیقیِ هفته ای که گذشت، اشاره می شود.

دلتنگی محمد اصفهانی منتشر شد

روز چهارشنبه ۱۹ آبان ماه، قطعه دلتنگی کاری مشترک از محمد اصفهانی، خواننده پاپ و بابک زرین، آهنگساز منتشر شد. علی ایلیا، این قطعه را سرود و بابک زرین، موسیقی آن را ساخته است.

دلتنگی محمد اصفهانی

 

انتشار کجایی از سالار عقیلی

سالار عقیلی، خواننده سنتی ابتدای هفته ای که گذشت در حساب کاربری اینستاگرام خود از انتشار قطعه کجایی خبر داد. ترانه این اثر را مریم قاضی سروده و آهنگ و تنظیم با اسماعیلی خانی بود.

 

کجایی سالار عقیلی

 

از هر دو جهان، آلبوم موسیقی شد

در هفته جاری، آلبوم موسیقی از هر دو جهان، ساخته سهیل فقیه نصیری و بصیر فقیه نصیری در ژانر موسیقی تلفیقی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این اثر، عنوان یکی از تازه ترین آلبوم های منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی و خوانندگی برادران فقیه نصیری در دسترس شنوندگان قرار گرفت.

این آلبوم بر پایه نگرش عرفان ایرانی به زندگی است. نگرشی که تلفیقی از یادآوری گذرایی و ناپایداری زندگی و توجه دادن به جهان ماندگار مهر و معنویت است.

انتشار موسیقی متن فیلم پوست

موسیقی متن فیلم پوست اثری از بهمن و بهرام ارک، برنده‌ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی از سی‌ و هشتمین جشنواره‌ فیلم فجر هم‌ زمان با اکران این فیلم و اواسط هفته گذشته منتشر شد.

موسیقی متن فیلم پوست

موسیقی این فیلم که بامداد افشار آن را ساخت، تجربه‌ ای‌ از تلفیق افسانه‌ های ایرانی با موسیقی شمنی، موسیقی ترکمن، و ساز و آواز عاشیق ولی عبدی است.

تولد گروه جدید موسیقایی افرا

در هفته ای که گذشت، یک گروه جدید موسیقی به نام افرا متولد شد. سرپرستی این گروه بر عهده حسین بهروزی نیا است که روی اشاعه موسیقی ایرانی با هدف آثار مختلف صوتی و زنده تمرکز دارد. فعالیت این گروه شامل قطعات با کلام و بی کلام می شود. بهروزی نیا تجربه چند ساله کنسرت در جشنواره‌های کشورهای مختلف است.

قطعه نارون

این گروه به تازگی از انتشار نخستین قطعه خود عنوان نارون خبر داده اند. این اثر بی کلام و در آواز اصفهان است.

داغ دوستی از تاج منتشر شد

وحید تاج، خواننده سنتی کشورمان به تازگی از انتشار قطعه جدید خود با نام داغ دوستی خبر داد. این اثر جدید تاج با شعری از سعدی شیرازی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. آهنگساز این اثر پوریا سلیمانی است.

داغ دوستی وحید تاج

 

بازار موسیقی، اصفهانی، عقیلی، تاج، بهروزی نیا و فاشار/