بازار موسیقی در نخستین هفته پاییز؛

بازار آلبوم های موسیقی داغ شد / «خیال آمدنت» تا تقدیم «پاییز» به خانواده قربانیان کرونا

 

پاییز ۱۴۰۰ با چند قطعه در بازار موسیقی همراه شد، «پاکباز«، »پاییز» و «خیال آمدنت» از جمله آلبوم های موسیقی نخستین هفته پاییزی این بازار شدند.

به گزارش ​موسیقی نو: به نقل از ایرنا، بازار موسیقی کشور در نخستین هفته از پاییز ۱۴۰۰ حال و هوایی پاییزی داشت و در ادامه اخبار داغ و پاییزی موسیقی را در هفته ای که گذشت از نظر می گذرانید.

داوری آثار آوای جادویی

رضا صادقی و محمد اصفهانی ۲ خواننده سرشناس کشور در هفته ای که گذشت با انتشار پست هایی در حساب کاربری اینستاگرام خود از ادامه داوری آثار رسیده به مسابقه آوای جادویی خبر دادند.

آوای جادویی با حضور یک مجری سرشناس و داوران موسیقیایی در حوزه موسیقی پاپ و سنتی برگزار می شود و قرار است استعدادهای خوانندگی را از سراسر ایران جذب و گرد هم آورد؛ این مسابقه برخلاف برنامه هایی که از این دست ساخته شده اند تا روی استیج رفتن این استعدادها همراهی شان می کند.

 

یکی از نکات جالب توجه این مسابقه، حضور محمدرضا گلزار به عنوان یکی از داوران این مسابقه است.

 

پاییز؛ قطعه موسیقی شد

محمد سلیمانی، خواننده پاپ کلاسیک کشور، حال و هوای مخاطبان خود را متناسب با فصل پاییز تغییر داد و جدیدترین آهنگ خود را به نام پاییز به مناسبت فرا رسیدن این فصل تقدیم به کسانی کرد که در ایام کرونا عزیزی را از دست داده‌اند.

این قطعه با ترانه‌ای از شهاب شهرزاد و آهنگسازی مرتضی لطفی توسط این خواننده اجرا شده است. این قطعه پاپ کلاسیک، یکی از قطعات آلبوم شب رویایی از این خواننده اعلام شد که دارای مجوز و آماده انتشار است.

 

پاکباز؛ آلبوم شد

در هفته ای که گذشت خبری از انتشار آلبوم موسیقی پاکباز به آهنگسازی و نوازندگی محمد امین ایوبی در ژانر موسیقی تلفیقی منتشر شد.

تارهای سرنوشت، شب راه، چو مجنون، رگ منار، چو مجنون، دشت ها، تاراز، فصل سکوت، جایی میان کوهستان، بوی نی سوخته و سطوح تابان عنوان قطعات این آلبوم است.

 

خیال آمدنت، آمد

آلبوم خیال آمدنت اثری با صدای علی فرامرزی است که در هفته جاری به بازار موسیقی آمد. این مجموعه شامل هفت آهنگ با کلام است که در آنها از اشعار هوشنگ ابتهاج، بهمن زدوار، کورس احمدی، نسرین حامدنوروزی، آرش سرفراز، محمدعلی بهمنی و سعدی شیرازی بهره گرفته شده است.

 

یادگاری علاقه مندان موسیقی رسید

سعید کرمی، آهنگساز و نوازنده کلارینت سُل که در هفته‌های گذشته آهنگ‌های خزان، فریاد و حکایت را منتشر کرد، اکنون اثرِ یادگار را در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار داده است. آهنگ‌های فریاد و خزان، حاصل همکاری سعید کرمی با تعدادی از نوازندگانِ برجسته کشور ترکیه بود.

 

مرادی، پیر نرگس چم را اجرا کرد

قطعه مقامی پیر نرگس چم با نوازندگی و آهنگسازی امیر مرادی، خواننده و نوازنده در دسترس مخاطبان قرار گرفت. آهنگسازی و نوازندگی تنبور این اثر به عهده امیر مرادی و آرش قربانی ضبط این اثر را انجام داده است.