ایوان شمس میزبان دولتمند خالُف هنرمند تاجیک

 

 

«دولتمند خالُف» هنرمند، نوازنده و خواننده‌ تاجیکستانی در تالار ایوان شمس تهران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا از روابط عمومی برج میلاد، تالار ایوان شمس دوشنبه و سه‌شنبه (۲۰ و ۲۱ تیرماه) میزبان اجرای کنسرت دولتمند خالُف نوازنده و خواننده‌ تاجیکستانی و یکی از مهمترین هنرمندان آسیایی خواهد بود.

دولتمند خالُف (دولتمند خال‌زاده) موسیقیدان، نوازنده و خواننده تاجیک استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است که فلک نام دارد. وی ۶ مقام را در کنسرواتوار موسیقی دوشنبه آموخته و برای نواختن دوتار، قیچک و سه‌تار که از سازهای مشهور این منطقه بوده، جوایزی را دریافت کرده است. آوازهای او بعضاً بر اساس اشعار مولوی تنظیم شده‌اند.

کنسرت هنرمند بین‌المللی تاجیک به همت شرکت برج میلاد در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این کنسرت را از سایت ملوتیک به نشانی https://melotik.com/ تهیه کنند.

همچنین کنسرت شب دوستی توسط گروه دولتمند خالُف یکشنبه (۱۹ تیرماه) ساعت ۲۱:۳۰ به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت قطعاتی همچون شاه پناهم بده، خون خدا، حیلت رها کن، با اشعاری از مولانا، حافظ، شاعران تاجیک و… اجرا می شود.

دولتمند خالف خواننده و نوازندە سه‌تار و دمره، لایق شاه خالف خواننده و نوازنده کمانچه، سنگینمد خالف نوازندە تنبک، حاتم فریدونی نوازندە تنبک و دف، دانیار خالف نوازنده نی، نوراله باراتف نوازندە دوتار باس، روزی مد خالف نوازندە رباب و محمدعلی مشرب اف نوازنده قانون اعضای این کنسرت هستند.

.