انتشار نماهنگ «سایه روشن»؛ قدردانی از مدافعان سلامت

 

 

 

نماهنگ و تک آهنگ بی کلام «سایه روشن»، با نگاهی متفاوت به تلاش پرستاران و نیروهای درمان به منظور قدردانی از آن مدافعان سلامت در روزهای کرونایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

 

به گزارش موسیقی نو؛ از ایرنا، این نماهنگ و تک آهنگ بی کلام با آهنگسازی و تک نوازی کنترباس مهدی کلانتری و کارگردانی پرویز کاظم لو با حال و هوایی متفاوت در تجلیل از تلاش پرستاران و نیروهای درمان طی روزهای کرونایی، منتشر شد.

مهدی کلانتری از نوازندگان ساز کنترباس، درباره انگیزه های خود برای ساخت و تولید این اثر موسیقایی اظهار داشت: چونان برگ سرگردانی در باد از شاخه جدا مانده و معلق که ناگاه تو آمدی در ردایی سفید، با دستانی پر از مهر و در روزگار ناجوانمردانه سرد امروز تصمیم گروه کوچک ما با حرف های موسیقی و سینمایی مان این بود که ادای دینی هر چند ناچیز به این عزیزان از جان گذشته بکنیم تا صدای خوش شفا را هنرمندانه تر به گوش برسانیم که هم او اول و آخر علاج همه دردهاست.

کلانتری در بخش معرفی این موزیک ویدئو، تاکید کرد: هدف برتر، همان تقدیر از این فرشتگان زمینی است که به همت یک گروه موسیقی و گروه توانمند سینمایی به ثمر نشست که این خود به منزله سپاسگزاری بی پایان از جانب این مجموعه و تمام اهالی هنر از خط مقدم این روزهای مان است. موسیقی این اثر ترکیبی از درد کشیدن در راه زیبایی و تکامل بود که امیدوارم تا حدی موفق عمل کرده باشم.

این آهنگساز ادامه داد: من در این ماه های سخت، وقتی جای ماسک را روی صورت پرستاران و آن پوشش ویژه کادر درمانی بخش کرونایی بیمارستان ها را می دیدم، همواره شرمنده می شدم. شرایطی که موجب شد با دوست هنرمندم پرویز کاظملو ساخت پروژه سایه روشن را آغاز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در حد توان خود کوشیده باشد تا این اثر مورد پسند مدافعان سلامت قرار گرفته و بخش کوچکی از آلام و فعالیت های جان فرسای آنان در روزهای کرونایی جبران کند.

 

قدردان کادر درمان هستیم

پرویز کاظم لو، نویسنده و کارگردان نماهنگ سایه روشن نیز پیرامون حضورش در این پروژه، اظهار داشت: وقتی مهدی کلانتری به من پیشنهاد ساخت این نماهنگ را داد، ماکت موسیقی اثر را گوش دادم و بلافاصله فضا به گونه ای شکل گرفت که سناریوی کلی اثر در ذهنم ساخته شد. بنابراین با اشتیاق بیشتری تصمیم گرفتم کارگردانی اثر را به عهده بگیرم. زیرا معتقد بودم برای یک هنرمند چه شرایطی از این بهتر که فضایی را پیش روی خود ببیند که می تواند به سهم خود قدردان کادر درمان باشد.

وی افزود: برهمین مبنا از مهدی ایل بیگی خواستم مدیریت فیلمبرداری را به عهده بگیرد و خوشبختانه شرایط به گونه ای پیش رفت که او نه تنها در فیلمبرداری که در کارگردانی اثر نیز همراه بسیار خوبی برای من در تصویرسازی و بازی بازیگران بود. البته این پروژه یک تلخی ناگوار هم برای همه ما داشت و آن از دست دادن لاریسا حسینی یکی از بازیگران اهل کشور افغانستان به عنوان یکی از بازیگران پروژه، درست یک روز پس از پایان فیلمبرداری بود.

عوامل این پروژه عبارتند از: کارگردان: پرویز کاظم لو – مهدی ایل بیگی، مدیر فیلم برداری: مهدی ایل بیگی، نوازندگان: آرش جامع و امین واحدی،: پژمان اختیاری، پگاه عبدالله زاده، بهرنگ معتمدی، رضا دستفال، علی ضرابی، محمد پناهیان، مهدی کلانتری، تدوینگر: علی شریعت پناه، بازیگران: لاریسا حسینی و بهار حیدری.

 

« لطفا یک نظر بنویسید و در قرعه کشی پایگاه موسیقی نو شرکت کنید»