در نشست خبری تشریح شد

جزئیات رویداد استعدادیابی موسیقایی «تهرانُت»؛ استعدادیابی نوجوانان

 

 

به گزارش موسیقی نو، نشست خبری نخستین رویداد استعدادیابی موسیقایی «تهرانُت» با حضور و سخنرانی امیرحسین حیدری، مدیر باشگاه موسیقی نوجوان به همت این باشگاه موسیقی صبح امروز، یکشنبه ۲۲ مهر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیرحسین حیدری هدف از برپایی این رویداد را کشف استعدادهای نوجوانان سراسر کشور در عرهص موسیقی به شمار آورد و گفت: این یک رویداد است نه جشنواره! تلاش داریم نوجوانان بازه سنی ده تا هجده سال را در این برنامه معرفی و شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه فراخوان رویداد درسایت Navano.club ارائه شده است، گفت: از بیست مهر ماه نوجوانان با ورود به این سایت می‌توانند ثبت نام کرده و تا سی مهر ماه نیز این ثبت نام ادامه دارد.

حیدری درباره مراحل مختلف حضور در این رویداد گفت: مرحله نخست ثبت نام است ، پس از ارزیابی آثار تا چهارم آبان ماه نتایج هیئت ارزیاب اعلام می‌شود. پس از آن با حضور منتخبان یک گردهمایی تهرانتی برای تبیین رویداد برپا می‌شود. اجرای حضوری رویداد آذر ماه با رقابت نوجوان‌های برگزیده در مرحله اول خواهد بود و سپس بیست و نهم آذر ماه مراسم اختتامیه با معرفی برگزیدگان نهایی اول تا سوم برپا می‌شود.

مدیر باشگاه موسیقی نوجوان اظهار داشت: پس از مرحله اجرای خصوصی ما یک اکران خصوصی هم با برگزیدگان یعنی نفرات اول تا سوم و نفرات چهارم تا هشتم که امتیاز کافی را کسب کرده باشند، با حضور سرمایه گذاران عرصه موسیقی برگزار می‌کنیم تا زمینه‌ای برای ارتباط بین این نوجوانان و ظهور استعدادهایشان و ورود به بازار موسیقی فراهم شود.

*پنج بخش رویداد موسیقی تهرانُت

حیدری اظهار داشت: این رویداد دارای پنج بخش؛ آهنگسازی یا ملودی سازی، تک نوازی، جمع نوازی،‌خوانندگی و جمع خوانی است. محدودیتی برای حضور دختران و پسران در بخش‌های مختلف رویداد نیست، موضوعات نیز آزاد هستند منتها برخی موضوعات مثل خانواده،‌معلم‌و همکلاسی، نشاط، هیجان و حال خوب،‌امید و ملی گرایی دارای امتیاز ویژه است.

وی با اشاره به اینکه اگر اعضای خانواده نوجوانی هم اهل موسیقی باشند، این نوجوان می‌تواند در بخش جمع نوازی هم شرکت کند، توضیح داد: این اتفاق در راستای هویت بخشی به کانون خانواده صورت می‌گیرد.

بخش دوم برنامه مربوط به پرسش و پاسخ بود که حیدری در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره تبلیغات محیطی و شهری گفت: ما هم تبلیغات محیطی خواهیم داشت هم تیزر و موشن در رسانه ملی و کانالی در سامانه شاد برای دانش آموزان، از رسانه‌ها درخواست داریم صدای ما را به نوجوانان سراسر کشور برسانند. تلاش داریم مکتب موسیقی و زیست بوم نوجوان را همگانی کنیم. نوجوانان ما نیاز به الگو دارند این الگو اگر از بین خودشان باشد، خیلی راهگشا خواهد بود.

وی درباره داوری‌ها و جوایز نیز گفت: داوران در همان گردهمایی تهرانتی‌ها معرفی می‌شوند. در هر بخش تهرانُت نفرات اول تا سوم برگزیده جوایز نقدی پانزده، ده و پنج میلیون دریافت خواهند کرد. نفرات چهارم تا هشت هم اگر امتیاز کافی گرفته باشند، جایزه ویژه خواهند داشت.

حیدری درباره اسکان نوجوانان شهرستانی گفت: فعلا بنایی دراین زمینه نداریم تا ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود.

در پایان این نشست از پوستر رویداد رونمایی شد.