اجرای یک کنسرت پاپ و چند کنسرت سنتی، پایان بخش جشنواره موسیقی

به گزارش موسیقی نو به نقل از ایرنا، تالارهای رودکی، فرهنگسراهای نیاوران و  ارسباران، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و سالن دهلوی میزبان اجراهای سی و هفتمین جشنواره موسیقی بودند و تالار وحدت به دلیل برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر، اجرایی نداشت.

همیشه لحظه باران در تالار رودکی

ارکستر بهنام ابوالقاسم با خوانندگی پوریا اخواص در سانس اول تالار رودکی به اجرای قطعات آلبوم همیشه لحظه باران با اشعاری از علیرضا کلیایی پرداختند. در این برنامه، بهنام ابوالقاسم که آهنگساز آثار است، پیانو نواخت و کنسرت مایستر پدرام فریوسفی بود.

طنین صدای وحید تاج در رودکی

سانس دوم تالار رودکی به اجرای گروه آواز سپهر با صدای وحید تاج اختصاص  داشت. در این اثر، بهمن فریادرس، آهنگسازی و نوازندگی کمانچه را عهده داشت.

دونوازی و تکنوازی تار و تنبک در دهلوی

سالن دهلوی مانند دیگر شب ها میزبان شبی به یاد یکی دیگر ازبزرگان موسیقی بود. قاسم رحیم زاده، نوازنده تار و کامبیز گنجه ای، نوازنده تنبک هنرمندانی بودند با تک نوازی و دو نوازی، شب غلامحسین بیگجه خانی را رقم زدند.

 

عمو زنجیر باف ایستگاه پایانی جشنواره موسیقی فجر شد/ کنسرت خوب در شرایط سخت

گنجه‌ای و رحیم‌زاده به اجرای آثاری از استاد بیگجه خانی پرداختند. پیش درآمد، تکنوازی تار، رنگ دشتی، تکنوازی تار، دو ضربی دشتی، تکنوازی تار، چهار مضراب عشاق، تکنوازی تار، تکنوازی تنبک و رنگ دشتی قطعات اجرا شده در این کنسرت بودند.

شور موسیقی آذربایجان با وحید اسدالهی در نیاوران

در آخرین شب از اجراهای صحنه ای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، فرهنگسرای نیاوران به میزبانی کنسرت گروه وحید اسدالهی رفت.

وحید اسدالهی از هنرمندان صاحب سبک نقاره در ایران و جمهوری آذربایجان است. این اجرا با قطعه‌ای بی‌کلام آغاز شد که حضار را به وجد آورد و با استقبال بی‌نظیری از حضار همراه بود.

سپس وحید اسدالهی با سلام و خیرمقدم به حضار و اشاره به اینکه پس از گذشت ۲ سال توانسته‌اند برای باری دیگر اجرا داشته باشند، به اجرای قطعات دیگر خود پرداخت که سه خواننده، شهاب میرزایی، مهدی حمزه‌زاده و حمیدرضا رضایی این گروه را همراهی کردند.

محمد اله یاری، رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور در فرهنگسرای نیاوران به تماشای اجرای وحید اسداللهی نشست.

اَوستا آبی، پایان بخش جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران

اجرای اَوستا آبی به سرپرستی داریوش تقی‌پورفرد در فرهنگسرای نیاوران برای مخاطبان سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت.

 

عمو زنجیر باف ایستگاه پایانی جشنواره موسیقی فجر شد/ کنسرت خوب در شرایط سخت

این اجرا بر اساس دومین مجموعه آلبوم اَوستا آبی است که نقطه آبی کمرنگ نام دارد و در آن کوشش شد همه دستگاه‌های موسیقی ایرانی به شکلی متفاوت و با اضافه شدن یکی از عناصر اصلی غایب در موسیقی دستگاهی، یعنی هارمونی، بیان شود تا ابعاد تازه‎ای از این موسیقی به ویژه برای مخاطبان غیربومی ترجمه و ارائه شود.

این اجرا با قطعاتی از دستگاه شور و قطعه فولکلور توبیو آغاز شد که پس از آن نیز احمدپور با اشاره به اینکه اجرا به شکل بداهه نوازی است و گروه در لحظه برای نواختن تصمیم می‌گیرد، به اجرای باقی قطعات در این شب پرداخت.

نغمه گردان در ارسباران به صحنه رفت

گروه موسیقی نغمه گردان در قالب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت. نغمه‌گردان، نخستین آلبوم خود با عنوان جز عشق ندارم هنری را در آذر ماه سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است.

بداهه نوازی منتظری در آواز اصفهان

کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران با برگزاری ۲ اجرا در قالب یک کنسرت به پایان رسید. در بخش اول این کنسرت، هادی منتظری، آهنگساز و نوازنده کمانچه و ویولن به روی صحنه رفت و برای علاقه‌مندان به کمانچه تکنوازی کرد. منتظری در این کنسرت به بداهه‌نوازی در آواز اصفهان، گردشی در کُردبیات و دشتی شور با فرود مجدد به اصفهان پرداخت.

اجرای دقیق رپرتوار کلاسیک و رسمی با همنوازان صدرا

بخش دوم کنسرت با اجرای گروه همنوازان صدرا به سرپرستی کسرا منصور پیگیری شد. هدف اصلی این گروه، اجرای دقیق رپرتوار کلاسیک و رسمی است و در این مسیر قرار گرفتن قطعات اساتید بنام موسیقی ایران و بازسازی آثار قدیمی در صدر فعالیت‌های گروه قرار داشت.

شب -برادران در جشنواره موسیقی فجر

عمو زنجیر باف ایستگاه پایانی جشنواره موسیقی فجر شد/ کنسرت خوب در شرایط سخت

هفتمین اجرای جشنواره موسیقی فجر در بخش پاپ به اجرای گروه برادران با خوانندگی آرش و مسیح در ۲ سانس اختصاص داشت که باز هم استقبال مخاطبان همراه شد. ارکستر زهی در بخش دیگری از اجرا به گروه اضافه و قطعه عمو زنجیر باف اجرا شد. اجرای این آهنگ مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

 

 

اجرای یک کنسرت پاپ و چند کنسرت سنتی، پایان بخش جشنواره موسیقی//