آلبوم «مینیمیر انیکس» وارد بازار موسیقی شد

 

 آلبوم «مینیمیر انیکس» با آهنگسازی و نوازندگی کلاریز کشاورز منتشر شد.

موسیقی نو: امین شریفی مدیر هنری نشر موسیقی پتریکور درباره انتشار مینیمیر انیکس به خبرنگار موسیقی ایرنا گفت: این آلبوم تحت تأثیر نگاه فرمال سیکلیکال کلاریز کشاورز شکل‌گرفته‌است؛ به این معنی که متریال های موسیقایی معرفی‌شده در موومان‌های (مینیاتورها) آغازین، به اشکال مختلفی (دفرمه‌شده، کوتاه‌شده، گسترش‌یافته، بریده‌شده و غیره) در مینیاتورهای بعدی نمود پیدا می‌کنند.

این آلبوم شامل ۲۲ مینیاتور موسیقایی است که با رویکرد بداهه‌پردازانه و در قالب فرم سیکلیکال ساخته شده‌اند و در فاصله بین زمستان ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۱ ساخته شده و اکنون در دسترس مخاطبین این نوع موسیقی قرار دارد. نسخه دیجیتال این آلبوم در ایران از طریق سایت بیپ‌تیونز قابل‌دسترسی است. 

کلاریز کشاورز (۱۳۶۸، تهران) نوازنده‌ فلوت، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی است. تمرکز او بر نواختن آثار آهنگسازان معاصر بین‌المللی است و همچنین رپرتوار کلاسیک ساز فلوت حیطه‌ فعالیت‌های تخصصی این هنرمند جوان به‌حساب می‌آید. پروژه‌ امواج نوی ایران: آنتولوژی موسیقی معاصر ایران برای فلوت، شامل سفارش، کنسرت، ضبط و انتشار آثار پنجاه آهنگساز ایرانی، مرکز فعالیت‌های او در دو سال گذشته بوده است.

کشاورز درباره این اثر به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: مینیاتورهای بداهه‌ الکترونیک، حاصل تنهایی زمان همه‌گیری کروناست؛ روزهایی که فلوت و کامپیوتر راه رهایی از دنیای تاریک بود.
وی افزود: در واقع تمام ۲۲ مینیاتور متعلق به یک قطعه واحد هستند که مینیمیر انیکس نام‌گذاری شده است. عناوین این مینیاتورها بازتاب‌دهنده سفر هنرمند به دنیاهایی است که از تنهایی و فاصله‌گذاری اجتماعی دوران همه‌گیری کرونا نشات می گیرند. 

وی افزود: در این آلبوم از اصوات الکترونیک و سازهای خانواده فلوت استفاده شده است که توسط خودم اجرا شدند.