به هنرمندی محمدرضا تفضلی؛

آلبوم موسیقی «پرسش» منتشر شد

 

آلبوم «پرسش» به آهنگسازی «محمدرضا تفضلی» از هنرمندان فعال حوزه موسیقی کلاسیک با همراهی تعدادی از نوازندگان شناخته شده کشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرگزاری مهر، «پرسش» عنوان یکی از تازه ترین آلبوم های منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی «محمدرضا تفضلی» پیش روی شنوندگان موسیقی قرار گرفته است.

پانیذ فریوسفی نوازنده ویولن، ستاره بهشتی نوازنده ویولن و ویولا، مهرداد غلامی نوازنده فلوت، مریم مهربان نوازنده پیانو، گلناز شعاری نوازنده کلارینت، امین غفاری نوازنده ویولن، امین عطایی نوازنده ویولن، دانیال جورابچی نوازنده ویولا، محمد حسین غریبی نوازنده ویولنسل، حامی حقیقی – رضا فرهادی – کاوه عابدین (گروه صدابرداران) و حامی حقیقی مسترینگ گروه اچرای این آلبوم موسیقی را تشکیل می دهند.

در توضیح این اثر موسیقایی آمده است:

«مجموعه حاضر شامل چند اثر مجلسی از محمدرضا تفضلی در بازه زمانی سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۴ است که هر کدام از این آثار نمایانگر بخشی از گرایش های آهنگسازی مولف آنها به شمار می روند.»

محمدرضا تفضلی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی کلاسیک است که از سال ۱۳۶۷ تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان موسیقی تهران شروع کرد و در سال ۱۳۷۱ ازهمین هنرستان فارغ التحصیل شد. او در سال ۱۳۷۲ در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت و در سال ۱۳۷۸ از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

محسن الهامیان، مسعودنادرتبار، حسن ریاحی، مهران روحانی، فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب، شاهین فرهت، علیرضا مشایخی و محمد سعید شریفیان از استادان علوم نظری و آهنگسازی وی در زمانی تحصیل ایران بودند.

تفضلی در سال ۲۰۰۲ وارد کنسرواتوار دولتی سن پترزبورگ روسیه موسوم به ریمسکی کورساکف شد و نزد باریس تیشنکو از شاگردان برجسته دیمیتری شوستاکوویچ به تحصیل آهنگسازی پرداخت. از استادان دیگر او می توان به آناتولی میلکا و ایگور راگالف اشاره کرد. این هنرمند در سال ۲۰۰۷ بعد از پایان تحصیلاتش در کنسرواتوار موفق به دریافت دیپلم سرخ شده و به ایران بازگشت.

وی هم اکنون در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تدریس کرده و عضو هیات علمی دانشکده موسیقی هنر دانشگاه هنر نیز هست.