آلبوم «محلی‌ها آوای ایران» منتشر شد

 

 

آلبوم «محلی‌ها – آوای ایران» اثری بر اساس کوارتت سازهای ایرانی با هنرمندی شریف لطفی آهنگساز پیشکسوت کشورمان و انجمن فیلارمونیک ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

موسیقی نو: به نقل از مهر، «محلی‌ها – آوای ایران» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی «شریف لطفی»، در قالبی اثری بر اساس کوارتت سازهای ایرانی و همراهی انجمن فیلارمونیک ایران منتشر شد.

علی ابراهیمی نوازنده سنتور، فواد قهرمانی نوازنده سه تار، امیرحسین نجفی نوازنده تار، محمدرضا پوستی نوازنده عود، حامی حقیقی صدابردار، فرزان روزبهانی گرافیست، لیلا رحیمی عکاس، سایناز مانیان مترجم گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است:

«تنظیم قطعات محلی یک تا هفت راه کار نوینی از شریف لطفی در آفرینش موسیقی ایرانی است. این روش به لحاظ پای بندی به اصول آکادمیک، دارای ویژگی‌های منحصر به خود است که در شیوه‌های معمول و شفاهی پیشین دیده نمی‌شود. شیوه مذکور به چگونگی پیدایش و به کار گیری چند صدایی در موسیقی ایرانی معطوف است و سعی دارد بدون تکیه بر یافته‌های اصول آهنگسازی غرب، با ارائه یک روشمندی مدون، سطح مقوله آفرینش در موسیقی ایرانی را فراتر از سلیقه مطلق آفریننده اثر ببرد.

از این رو با مبنا قرار دادن سه موضوع «دستگاه‌های موسیقی ایران»، «علم آکوستیک»، «طبیعت انسان» به خلق لایه‌های صوتی متفاوت و مرتبط و سپس تحصیل هارمونی از آنها پرداخته است.»

«محلی‌ها» شنیدنی شد/ یک راهکار نوین در آفرینش موسیقی ایرانی

شریف لطفی از جمله نوازندگان و هنرمندان شناخته موسیقی کشورمان است. وی طی این سال‌ها علاوه بر نوازندگی هورن، به‌عنوان پداگوژیست موسیقی، رهبر ارکستر، بنیانگذار و رییس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، پایه گذار و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران، موسسه گروه موسیقی دانشگاه گیلان نیز به فعالیت مشغول بوده است.

از آثار وی می‌توان به «سه گاه برای پیانو و ارکستر»، «جاده ابریشم»، «اتود برای هورن»، «سروش برای ویولن و ارکستر و ماهور» اشاره کرد. ضمن اینکه ساخت موسیقی فیلم و سریال‌هایی چون «مادیان»، «سامان»، «کنار برکه ها»، «دخترک کنار مرداب»، «پرنده آهنین»، «مسافران دره انار»، «آهوی وحشی»، «دو هم سفر»، «سکوت کوهستان»، «رعنا»، «عطر گل یاس» اشاره کرد. این در حالی است که تالیف دو کتاب «روش نوین مبانی اجرای موسیقی» و «اندیشه‌های موسیقایی» از دیگر فعالیت‌های شریف لطفی در عرصه موسیقی است.