آلبوم تصویری «زندگی یک پروانه» با تکنوازی تار ایمان عنصری منتشر شد

ایمان عنصری، آلبوم تصویری «زندگی یک پروانه» را با هدف انتشار قطعاتی برای تکنوازی، دونوازی و چندنوازی در متن موسیقی کلاسیک ایران منتشر کرد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از خبرآنلاین، آلبوم تصویری «زندگی یک پروانه»؛ تکنوازی تار ایمان عنصری منتشر شد.

قطعات ارائه شده در این مجموعه، ۱۰ اثر برای تکنوازی تار است که با تاثیرپذیری از نگرش‌های مختلف در موسیقی کلاسیک ایران و ترکیب آن با تفکر و بیان شخصی ایمان عنصری، بین سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ ساخته شده است. هدف از انتشار این آلبوم شروعی بر ارائه قطعاتی برای تکنوازی، دونوازی و چندنوازی در متن موسیقی کلاسیک ایران است.

نام قطعات موجود در آلبوم «زندگی یک پروانه» عبارت است از: «شوکران»، «شادان»، «سبز، زرد، سرخ»، «سرود مستانه»، «هست»، «زندگی یک پروانه»، «فریادخواهی»، «بیداری»، «بازگشت» و «گلگون».

میکس و مسترینگ این آلبوم توسط فرید فروغی، کارگردانی آن توسط امین محمودی، طراح گرافیکش توسط سعید شکرنیا و فیلمبرداری آن توسط عماد حسینی‌فرد انجام شده است.

درباره موسیقی کلاسیک ایران

موسیقی سنتی ایرانی که با نام موسیقی اصیل ایرانی، موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی دستگاهی نیز شناخته می‌شود، شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها و آوازها، از سال‌ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در میان مردم ایران جریان داشته و آنچه دلنشین‌تر، ساده‌تر و قابل فهم‌تر بوده‌، امروز در دسترس است. بخش بزرگی از آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، و یونان متأثر از این موسیقی است و هرکدام به سهم خود تأثیراتی در شکل‌گیری این موسیقی داشته‌اند. از موسیقی‌دان‌ها یا به عبارتی نوازندگان موسیقی در ایران باستان می‌توان به «باربد»، «نکیسا» و «رامتین» اشاره کرد. موسیقی اصیل ایرانی، جزو کهن‌ترین سبک‌های موسیقایی از دوران باستان تا به امروز است. همچون گذشته‌های دور، مشاهیر صاحب سبک بسیاری در تاریخ ایران معاصر سر برآورده و هر یک، گامی مؤثّر در اعتلا و پویندگی این موسیقی اصیل برداشته اند.

همچنین «ردیف‌های موسیقی اصیل» به‌عنوان نخستین پروندهٔ مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی در مهرماه ۱۳۸۸ ثبت شد.