آغاز داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان

آغاز داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان

 

داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز گذشته نهم آذرماه با بررسی آثار در رشته پیانو آغاز شد.

به گزارش موسیقی نو به نقل از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، آرپینه ایسرائیلیان داور بخش پیانو جشنواره پانزدهم در خصوص عملکرد جشنواره در کشف استعدادهای جوان و ایجاد انگیزه بین نسل جوان گفت: از دوره هشتم تا به امروز در کنار جشنواره هستم و همیشه شاهد حضور چندین نوازنده با استعداد در هر دوره بودم. جای خوشحالی است جوانان با استعداد در جشنواره شرکت می کنند که این خود نشان از عملکرد موفق جشنواره موسیقی جوان دارد.

وی در ادامه با اشاره به سطح کیفی آثار بعد از اتمام داوری، بیان کرد: هرسال سعی کردیم آثار آهنگسازان مختلفی در فراخوان قرار دهیم و همین مسأله باعث افت تعداد شرکت کنندگان و بالا رفتن سطح کیفی آثار شرکت کنندگان شده است.
داور بخش پیانو پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اشاره به نقاط مثبت و ضعف شرکت کنندگان پیانو، گفت: اجراها از نظر کیفی بالا بودند اما متاسفانه بیشترین ضعف در نت خوانی نوازندگان بود که فکر می کنم، حاضر نشدن در کلاس های حضوری و نداشتن استاد بواسطه شرایط کرونا علت این امر بوده است.

ایسرائیلیان همچنین درباره فاکتورهای داوری بخش پیانو اظهار داشت: امسال تصویر هیچ کدام از شرکت کنندگان را نمی دیدیم و فقط از روی صدا ساز آثارشان را داوری می کردیم که به نظرم بسیار کار دقیق تری بود و ما داوران پیانو مواردی چون کیفیت، تکنیک، فهم موسیقی، رنگ بندی و اجرای حرفه ‌ای را به عنوان فاکتورهای داوری در نظر گرفتیم و آثار را با هم مقایسه کردیم.

این نوازنده پیانو درباره تاثیر جشنواره موسیقی جوان بر روند موسیقی کشور گفت: برگزاری جشنواره موسیقی جوان در ایران بین نسل جوان انگیزه بالایی ایجاد می کند و برای چندین ماه نسل نوجوان و جوان را درگیر خود می کند.

 

آغاز داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان

آغاز داوری مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان//